Hej! Har fått en kull, min fråga är om det är den blåa hannen som varit framme, är då hanynglen blåa (mörka) direkt eller kommer det efterhand.
Rödzebra yngel..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
På mina tre kullar har de varit blå direkt.
-
På mina tre kullar har de varit blå direkt.
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
ja ja. hade hoppats på den blåa men dom ser mycket ljusa ut.
Tackar Tricella720 Malawi
220 yngel
2x60 spottkarKommentar
-
ja ja. hade hoppats på den blåa men dom ser mycket ljusa ut.
Tackar Tricella720 Malawi
220 yngel
2x60 spottkarKommentar
-
Jag har en blå hanne och sex orange honor å jag får bara orange yngel.
Så ibland har man otur att inte få några blå fasat det är en blå pappa.
Mvh/Marcus960L MalawiKommentar
-
Jag har en blå hanne och sex orange honor å jag får bara orange yngel.
Så ibland har man otur att inte få några blå fasat det är en blå pappa.
Mvh/Marcus960L MalawiKommentar
-
Som jag förstått det av mina honor så är det just honornas gener som gör att det blir blåa hanar.
Jag har haft 3 honor som munruvat efter lek med min blåa hane och endast en av dom avger hanar i sina kullar. De andra två avger endast orange hanar med blålila inslag i fenorna. Nu har jag endast den ena honan (som avger blå hanar) kvar då de andra två tyvärr dött.
De yngel som jag får av denna hona är från början nästintill kolsvarta för att efter några veckor gå mer åt mörkgrått och senare blått.Kommentar
-
Som jag förstått det av mina honor så är det just honornas gener som gör att det blir blåa hanar.
Jag har haft 3 honor som munruvat efter lek med min blåa hane och endast en av dom avger hanar i sina kullar. De andra två avger endast orange hanar med blålila inslag i fenorna. Nu har jag endast den ena honan (som avger blå hanar) kvar då de andra två tyvärr dött.
De yngel som jag får av denna hona är från början nästintill kolsvarta för att efter några veckor gå mer åt mörkgrått och senare blått.Kommentar
-
Har egentligen inte mycket med vad den nuvarnde hanen har för färg att göra. Visst har det lite men beror ju mest på generna...
Mvh. ChristopherKommentar
-
Har egentligen inte mycket med vad den nuvarnde hanen har för färg att göra. Visst har det lite men beror ju mest på generna...
Mvh. ChristopherKommentar
Kommentar