Jaguarciklid 2004 - Del 1

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walle_1
    Användare
    • February 2003
    • 708

Fiskarna ser alltid grymt stor ut när man får upp dom ur vattnet. Var han tung också eller?

MVH Martin
    MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

Svårt att säga, 3-4 hekto kanske? Håvskaftet böjde sig i alla fall rejält... Och inte fick han plats i håven inte, halva kroppen stack utanför.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• walle_1
        Användare
        • February 2003
        • 708

Jaså, inte mer?
        Jag skulle tippat på en 5 hg matchvikt iaf

MVH Martin
        MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• ShadowDawn
          Användare
          • August 2003
          • 15

FI : Ang vem som köpte jaggorna så känner agurell han så det är bara att fråga.

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

ShadowDawn: Tack för tipset.
            Skönt att få bekräftat att de blev köpta i alla fall, det enda jag noterade var att jaggorna inte var kvar i karet längre, jag snackade aldrig med Rolle och Bengt visste inte var de var... Jag blev faktiskt lite småskraj ett tag, man vet ju aldrig med den där redtailen...

Mvh Fredrik Isaksson
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• Fabbo
              Användare
              • September 2003
              • 210

Kunde inte låta bli att köpa tre små jaguarer som jag fick tag på. De är bara ca 5-7cm långa men redan visar de vilken aptit de kan ha. För tillfället simmar den största runt med en mal i munnen. Den sluka en "borneo sucker" som är är ca 4cm. Ska sätta in bild på min hemsida imorgon, servern bråkar nu. Hann filma lite också då han titta ut med bytet i mun. Måste väl kompensera med lite action nu då FI "pensionerat" sig. []

Kommentar

• FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

Fabbo: Låter tufft! Ser fram emot filmen.

Jag har faktiskt inte "pensionerat" mig helt och hållet. Ett litet yngel har jag kvar, det flyttades nyligen till 222-litrarn och är väl runt 4cm, det växer dock _ s a k t a _ så risken att den lille krabaten ska bli mat är tyvärr stor.

Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

Mera actionbilder: http://akvarie.vatt.net/cichs/jaguar_040329.jpg

han e tuff min lilla jagga, citrinellumen är nog x2 i kroppsvikt.
                  fish r friend

Kommentar

• Fabbo
                    Användare
                    • September 2003
                    • 210

Nå nu har jag fått in en bild då jaguaren tar en mal. Finns under länken "Akvarie" på min hemsida.
                    Dålig kvalitet men det synns vad som händer. Blev ganska förvånad att han lyckades för malen är 2/3 av jaguarens egen längd. Nån gång denna vecka ska jag försöka fixa dit det lilla jag fick på film.

Kommentar

• FI
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3743

Daniel: Jag hoppas du inser att din jagga inte bara är tuff, han är ju vansinnigt vacker också! På den där bilden så har han lika skarpa fläckar som honorna brukar ha men har fortfarande hanarnas tydligt mönstrade fenor. Han påminner om smltwnzer0's jagga vilket är typ så vackra som vanliga jaggor blir.

Fabbo:
                      Hehe trevlig bild.
                      Men inte kan du låta honom käka malar, de gör ju nytta, kör ner lite småfisk i karet istället nu då rovinstinkten har vaknat till liv. Det är då det roliga börjar.

Mvh Fredrik Isaksson
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

Kommentar

• Fabbo
                        Användare
                        • September 2003
                        • 210

Har satt dit fem små zebra ciklider nu också. Hoppas att de ska få yngel snart som blir mat istället för malarna. Malarna var liksom inte tänkta att bli mat. Men för skojs skull ska jag köpa lite tetror eller liknande som får de får öva på..
                        Har märkt att jaguarerna beter sig lite konstigt, de simmar ofta på varandra. Knuffar till försiktigt som de skulle hälsa eller nåt.

Kommentar

• Daniel Odell
                          Användare
                          • January 2003
                          • 2437

FI: tack, jag är nöjd. Det säger rätt mycket när det gäller mig

Fabbo: jaggor är förvånansvärt bra på att få i sig stora byten. Hoppas du får nöjje av "king of the guapotes"
                          fish r friend

Kommentar

• Fabbo
                            Användare
                            • September 2003
                            • 210

Nu har jag klippt till vad jag filmat igår och på slutet synns lite av malen som råkade bli mat.
                            Mina jaguarer är fortfarande ganska skygga och visar sig bara när de är hungriga. Men då jag släppte ner zebra fiskarna tog det inte länge förrän de direkt börja jaga. Det märks tydligt att de är rovfiskar.
                            Att se jakten i verkligheten är såklart roligare än att se det på film.

Kommentar

• Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

klockrent!
                              fish r friend

Kommentar

• FI
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3743

Woohoo! Störtskön film! Vilket drag de var i dom! =D
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

Kommentar

Arbetssätt...