ang almanackan(bakgrundsbilderna med datum)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    Tycker att bakgrundsbilderna är kanon med almanackan men saknar dock vecko nummer! Jag har bilderna på jobbet för att få lite "hem känsla" och något trevligt att fästa blicken på! Och en kalender att titta på med så trevliga motiv växer inte på träd... Det är nog mer än jag som har det så... & det är med all säkerhet så att dom oxå behöver hålla koll på veckonr. eller är jag ensam om det?
    Namnet på fisken är ju oxå ett önskemål....
    Släpp dom gärna i månads skiftet så att man kan längta lite!

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • April 2002
      • 1884

      #17
      Jag testade att dra upp bilden från 1000 pixlar i bredd till 1300 utan at justera något annat. Jag håller med om att den lämnar lite övrigt att önska men det ser inte helt urdåligt ut faktiskt. Prova att spara som skrivbordsunderlägg från denna:


      Jag har redan gjort bilderna fram till juli. Om jag ska göra om dem nu så tar det en massa tid eftersom jag måste göra om allt från scrach, scanna, bygga om almanackan och så.

      Kan vi köra dem som de är, fast med fiskens namn ditlagt, fram till och med juli. så ska jag göra resten av årets bilder stora, med veckonummer och fisknamn?

      mvh,
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #18
        Men nu när jag testade på min dator här hemma så blir den ju alldeles för stor...Det går nog inte att tillgodose allas skärmstorlekar och upplösningar. Jag tror att den nuvarande storleken är mer normal eller?

        mvh,
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #19
          Den blir för stor även hos mig, almanackan försvinner. Januari månads bild var däremot perfekt i storlek går det inte att kopiera storleken på den?
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • Torsten
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 647

            #20
            Jo, normal e den säkert, men att dra upp den till 1600x1200 va ingen hit..

            "-Dagens I-världsproblem.."

            Kommentar

            Arbetssätt...