Artregister (inventering)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

På det senaste styrelsemötet beslutades att begränsna signaturen till max 3 rader, så det är på gång.
    I profilen däremot är det lämpligt att lägga upp en lista på de arter man har.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

På det senaste styrelsemötet beslutades att begränsna signaturen till max 3 rader, så det är på gång.
      I profilen däremot är det lämpligt att lägga upp en lista på de arter man har.

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Björn:
        Har ni gjort någon inventering av ciklidbeståndet hos medlemmarna i Lunds ciklidsällskap?

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Björn:
          Har ni gjort någon inventering av ciklidbeståndet hos medlemmarna i Lunds ciklidsällskap?

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

citat:Är folk så snåla med sin kunskap eller är det bara för det ekonomiska dom inte berättar vad dom har på lagerlistan?
            Det finns olika sätt att delge andra sin kunskap än att fylla i lagerlistor och delta i forum.
            Jag själv är med i Göteborgs CIklidgrupp och där är vi ca. 60 medlemmar varav överhuvudtaget högst 5-6 st deltar i något forum. Det finns faktiskt ett liv utanför webben också
            Ciklidhälsningar
            Kjell

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

citat:Är folk så snåla med sin kunskap eller är det bara för det ekonomiska dom inte berättar vad dom har på lagerlistan?
              Det finns olika sätt att delge andra sin kunskap än att fylla i lagerlistor och delta i forum.
              Jag själv är med i Göteborgs CIklidgrupp och där är vi ca. 60 medlemmar varav överhuvudtaget högst 5-6 st deltar i något forum. Det finns faktiskt ett liv utanför webben också
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• Björn
                Användare
                • April 2002
                • 787

Micke: Nej, vi har inte gjort någon inventering, men vi är ju egentligen inte någon förening ännu. verksamheten är tänkt att starta den 1/1-04. Jag kommer dock se till att vi fixar en inventeringslista som förhoppningsvis alltid kan vara uppdaterad =)

Mvh
                Björn

Ps. Det var väl dax att uppdatera Ciklivännernas lista snart också?
                fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• Björn
                  Användare
                  • April 2002
                  • 787

Micke: Nej, vi har inte gjort någon inventering, men vi är ju egentligen inte någon förening ännu. verksamheten är tänkt att starta den 1/1-04. Jag kommer dock se till att vi fixar en inventeringslista som förhoppningsvis alltid kan vara uppdaterad =)

Mvh
                  Björn

Ps. Det var väl dax att uppdatera Ciklivännernas lista snart också?
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

Jag tycker att inventeringen verkar vara en bra idé.
                    Finns det någon ciklidförening i Skaraborgs län?
                    Mvh
                    Robin

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Jag tycker att inventeringen verkar vara en bra idé.
                      Finns det någon ciklidförening i Skaraborgs län?
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• Mikael W
                        NCS Medlem

• August 2002
                        • 8621

Hej
                        I Ciklidistit har vi haft en ciklidinventering som en av aktiviteterna alltifrån start. I början var det jättespännande, men nu 5 år senare känns det lite trögt ibland. Vi uppdaterar listan ca 1 gång/år numera, och, som Kjell skriver, det är inte alla som orkar dra sitt strå till stacken. Men jag håller med Gimpan, visst är det ju intressant att veta vad folk håller på med för arter samt att ev. kunna ringa/maila till någon om man vill fråga nåt.

1705, borde börja dra hem från jobbet småningom.

mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Mikael W
                          NCS Medlem

• August 2002
                          • 8621

Hej
                          I Ciklidistit har vi haft en ciklidinventering som en av aktiviteterna alltifrån start. I början var det jättespännande, men nu 5 år senare känns det lite trögt ibland. Vi uppdaterar listan ca 1 gång/år numera, och, som Kjell skriver, det är inte alla som orkar dra sitt strå till stacken. Men jag håller med Gimpan, visst är det ju intressant att veta vad folk håller på med för arter samt att ev. kunna ringa/maila till någon om man vill fråga nåt.

1705, borde börja dra hem från jobbet småningom.

mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

citat: På det senaste styrelsemötet beslutades att begränsna signaturen till max 3 rader, så det är på gång.
                            ..och jag som lade till alla de arter jag har för tillfället i min signatur, efter att jag läst inläggen i denna tråd. Det sket sig tydligen med det.
                            Plockar bort det nu.

Min tanke var att det var ett enkelt och framför allt snabbt sätt att visa vad jag har. Faktum är att under den tid jag har haft denna signatur så har jag fått mail, vid sidan av, från personer som ser vad jag har för något. Så visst fungerar det och jag är övertygad om att en inventeringslista hade varit nyttig, detta trots att en del verkar vara negativa till värdet av en sådan.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
                              • April 2002
                              • 2670

citat: På det senaste styrelsemötet beslutades att begränsna signaturen till max 3 rader, så det är på gång.
                              ..och jag som lade till alla de arter jag har för tillfället i min signatur, efter att jag läst inläggen i denna tråd. Det sket sig tydligen med det.
                              Plockar bort det nu.

Min tanke var att det var ett enkelt och framför allt snabbt sätt att visa vad jag har. Faktum är att under den tid jag har haft denna signatur så har jag fått mail, vid sidan av, från personer som ser vad jag har för något. Så visst fungerar det och jag är övertygad om att en inventeringslista hade varit nyttig, detta trots att en del verkar vara negativa till värdet av en sådan.
                              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Christian Alfredsson
                                NCS Medlem

• April 2002
                                • 4179

Vi håller på att fixa ett nytt bildgalleri. Du kommer då att se på din profil vilka bilder du skickat in. Det blir en sorts inventering.

Det som är kanske roligare är att få se bilder på allas akvarium. Jag lovar att foto mina burkar och lägga in i bildarkivet. Man kan ju få tips på inredning, fiskval osv.
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

Arbetssätt...