Ligger och flämtar på botten?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse.J
    Användare
    • August 2003
    • 205

nej jag gjorde ju en test,, ingen nitrit..eller kanske du menar att det luktar nitrit.. där du är..skoja bara..
    Bosse.J

Kommentar

• Bosse.J
      Användare
      • August 2003
      • 205

nej jag gjorde ju en test,, ingen nitrit..eller kanske du menar att det luktar nitrit.. där du är..skoja bara..
      Bosse.J

Kommentar

• Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

Ha ha ha !! Not
        Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Cutekid
          Användare
          • January 2003
          • 3368

Ha ha ha !! Not
          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Ta ur fiskarna! Lägg dem i en balja med hälften "gammalt" och hälten nytt vatten med pumpen i.
            Gör några (4) vattenbyten i det stora karet och lägg i filtret igen. Koppa i fiskarna så ska det vara klart och inget flämtande längre.

Samma sak hände mig när jag satte i en frigolitbakgrund med husfix på. Antagligen har inte husfixen tvättats av ordentligt eller inte brunnit klart.
            Mvh
            Robin

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

Ta ur fiskarna! Lägg dem i en balja med hälften "gammalt" och hälten nytt vatten med pumpen i.
              Gör några (4) vattenbyten i det stora karet och lägg i filtret igen. Koppa i fiskarna så ska det vara klart och inget flämtande längre.

Samma sak hände mig när jag satte i en frigolitbakgrund med husfix på. Antagligen har inte husfixen tvättats av ordentligt eller inte brunnit klart.
              Mvh
              Robin

Kommentar

• Bosse.J
                Användare
                • August 2003
                • 205

ska tänka på det robin. om det inte hjälpte det jag redan har gjort. Bäst att inte skoja för mycke här tycks det. Hmmm
                Bosse.J

Kommentar

• Bosse.J
                  Användare
                  • August 2003
                  • 205

ska tänka på det robin. om det inte hjälpte det jag redan har gjort. Bäst att inte skoja för mycke här tycks det. Hmmm
                  Bosse.J

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

citatu verkar alltid ha bra råd att komma med. Bor du vid datorn??.. min fru säger att jag gör det..
                    Att jag har bra råd (ibland) är givetvis av erfarenhet, men också pga alla oerhört mycket skickligare akvarister på detta forum som lärt mig massor. Bara genom att söka igenom forumet med ledord av det man önskar svar på så finns redan det mesta skrivet här.

Ja...jag har bredband...både här hemma och på jobbet...
                    Frugan anklagar mig för att spendera oerhört för mycket tid till både mina fiskar och till denna sajt. Nu när du lagt märke till detta så kanske det är dags att ta sig en funderare...borde kanske söka för det...hm...är jag fiskberoende eller internetberoende...eller...hjäääääälp!!!

*Tack för orden*

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

citatu verkar alltid ha bra råd att komma med. Bor du vid datorn??.. min fru säger att jag gör det..
                      Att jag har bra råd (ibland) är givetvis av erfarenhet, men också pga alla oerhört mycket skickligare akvarister på detta forum som lärt mig massor. Bara genom att söka igenom forumet med ledord av det man önskar svar på så finns redan det mesta skrivet här.

Ja...jag har bredband...både här hemma och på jobbet...
                      Frugan anklagar mig för att spendera oerhört för mycket tid till både mina fiskar och till denna sajt. Nu när du lagt märke till detta så kanske det är dags att ta sig en funderare...borde kanske söka för det...hm...är jag fiskberoende eller internetberoende...eller...hjäääääälp!!!

*Tack för orden*

Kommentar

• Fredrik H.
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1884

Robin: Jag förstår inte riktigt vad du menar med de där råden? Det låter som att du bara flyttar runt eländet? Tvätta husfix? Hälften gammalt hälften nytt vatten? Koppa in på nytt efter 4 vattenbyten i ett kar utan fisk?

mvh,
                        Fredrik H.
                        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                        www.cichlidgallery.org
                        www.tropheini.com

Kommentar

• Fredrik H.
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1884

Robin: Jag förstår inte riktigt vad du menar med de där råden? Det låter som att du bara flyttar runt eländet? Tvätta husfix? Hälften gammalt hälften nytt vatten? Koppa in på nytt efter 4 vattenbyten i ett kar utan fisk?

mvh,
                          Fredrik H.
                          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                          www.cichlidgallery.org
                          www.tropheini.com

Kommentar

• Bosse.J
                            Användare
                            • August 2003
                            • 205

Nu är det tidig morgon.. jag ska iväg på sista arbetspasset innan jul. De e lite tidigt att tända akvariet för att se om dom lever, men det kliar i fingrarna. Tricella! du behöver nog inte söka hjälp, tror inte det är så farliga beroenden. Det finns iallafall. Jag har oxå fått bredband här hemma, och akvarie. så jag hoppas att beroendet inte är så farligt iallafall Keep up the good work.
                            Bosse.J

Kommentar

• Bosse.J
                              Användare
                              • August 2003
                              • 205

Nu är det tidig morgon.. jag ska iväg på sista arbetspasset innan jul. De e lite tidigt att tända akvariet för att se om dom lever, men det kliar i fingrarna. Tricella! du behöver nog inte söka hjälp, tror inte det är så farliga beroenden. Det finns iallafall. Jag har oxå fått bredband här hemma, och akvarie. så jag hoppas att beroendet inte är så farligt iallafall Keep up the good work.
                              Bosse.J

Kommentar

• INXS

Tur att jag snubblade over denna traden. Jag fick just ett begagnat 120 liters som var omsilikonerat. Jag satte in nagra stycken guppy for att kora igang det och inom en vecka var dom doda - ingen amonia, nitrit eller annat.
                                100% vattenbyte och nu ar det 2 veckor senare och alla guppyn som jag satte in denna gangen mar bra.

Jag skulle aldrig ha gissat att det kunde vara silikonet men jag gjorde alla mojliga tester och fick inget resultat som pekade mot nagra problem.

Da har man ju lart sig att man skall skolja akvarium ordentligt innan man anvander dom.
                                Tackar.

Kommentar

Arbetssätt...