Kameratips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #31
    Hasse, det är ju fortfarande billigt, men det kännns nog ändå bättre att köpa den lokalt med tanke på garantier osv.

    fiskar.nu, det finns absolut inget som säger att din super mini är bra bara för att den kostar 3500 kr.

    Tony Englund

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • April 2002
      • 516

      #32
      Fick min Minolta Z1 idag ,jag köpt den på Ljud&Bild för 3949:- ,4800:- med 3års försäkrig.
      Det var snygga bilder Tony ,hoppas att det beror på kameran och inte fotografen .
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • pleco
        Användare
        • April 2002
        • 516

        #33
        Fick min Minolta Z1 idag ,jag köpt den på Ljud&Bild för 3949:- ,4800:- med 3års försäkrig.
        Det var snygga bilder Tony ,hoppas att det beror på kameran och inte fotografen .
        ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

        Kommentar

        • Christian Alfredsson
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 4153

          #34
          Har i dagarna köpt en Canon EOS 300D. Har bara hunnit fota någon halvtimme men är grymt nöjd med det resultat jag har fått hittills. Efter helgen kan jag säkerligen visa exempel.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

          Kommentar

          • Christian Alfredsson
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 4153

            #35
            Har i dagarna köpt en Canon EOS 300D. Har bara hunnit fota någon halvtimme men är grymt nöjd med det resultat jag har fått hittills. Efter helgen kan jag säkerligen visa exempel.
            Christian Alfredsson
            http://www.zoopet.com
            http://www.christianalfredsson.com

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

              #36
              Christian, den är naturligtvis grädden på moset, men den kostar ju en sisådär 5 tusenlappar extra. Drömmen är ju iofs en EOS 10D med ett bra macroobjektiv och ett antal lösa blixtar =)

              Pleco, grattis! Och jag vågar nog påstå att det är kameran som är duktig och inte jag hehe.

              Tony Englund

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

                #37
                Christian, den är naturligtvis grädden på moset, men den kostar ju en sisådär 5 tusenlappar extra. Drömmen är ju iofs en EOS 10D med ett bra macroobjektiv och ett antal lösa blixtar =)

                Pleco, grattis! Och jag vågar nog påstå att det är kameran som är duktig och inte jag hehe.

                Tony Englund

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  #38
                  Vad blev det för objektiv Christian?
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

                    #39
                    Vad blev det för objektiv Christian?
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Ralph
                      Användare
                      • May 2002
                      • 736

                      #40
                      300D och 10D ger i stort sett samma (utmärkta) bildkvalitet. Många glömmer att det är objektivet som gör skillnaden och köper en dyr kamera och hänger på billiga skit-objektiv.

                      Det finns billiga bra objektiv också, Canons 50/1,8 t ex som jag nästan uteslutande använder. Skarpt nåt grymt men lite plastigt och lite halvdan närgräns, men hög upplösning gör ju att man kan beskära bilderna istället.

                      Bästa macro-gluggen för vettiga pengar är tveklöst Tamron 90/2,8.

                      Kommentar

                      • Ralph
                        Användare
                        • May 2002
                        • 736

                        #41
                        300D och 10D ger i stort sett samma (utmärkta) bildkvalitet. Många glömmer att det är objektivet som gör skillnaden och köper en dyr kamera och hänger på billiga skit-objektiv.

                        Det finns billiga bra objektiv också, Canons 50/1,8 t ex som jag nästan uteslutande använder. Skarpt nåt grymt men lite plastigt och lite halvdan närgräns, men hög upplösning gör ju att man kan beskära bilderna istället.

                        Bästa macro-gluggen för vettiga pengar är tveklöst Tamron 90/2,8.

                        Kommentar

                        • Mattias Andersson
                          Användare
                          • September 2003
                          • 788

                          #42
                          Nån som kan rekomendera en relativt bra kamera för max 2500:-??

                          Kommentar

                          • Mattias Andersson
                            Användare
                            • September 2003
                            • 788

                            #43
                            Nån som kan rekomendera en relativt bra kamera för max 2500:-??

                            Kommentar

                            • Ralph
                              Användare
                              • May 2002
                              • 736

                              #44
                              Bra i allmänhet eller bra för akvariefoto? Det senare är svårt att tipsa om, men bästa digitalkameran för ca 2500 är antagligen Nikon Coolpix 3500.

                              Då man inte får / ska göra reklam tänker jag inte säga var du kan köpa den för det priset.

                              Kommentar

                              • Ralph
                                Användare
                                • May 2002
                                • 736

                                #45
                                Bra i allmänhet eller bra för akvariefoto? Det senare är svårt att tipsa om, men bästa digitalkameran för ca 2500 är antagligen Nikon Coolpix 3500.

                                Då man inte får / ska göra reklam tänker jag inte säga var du kan köpa den för det priset.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...