Mitt akvarium är nu 4 veckor gammalt men vad hjälper det när malawisarna mår dåligt. enligt en handlare så tror han att de fått bukvattensot pga den insjunkna buken och att flertalet av golden står diagonalt läns akvarierutan.En auratus ser också väldigt "raggig" ut.Jag har matat extremt sparsamt i 3 veckor men nitriten består om ändock ett mindre utslag ,ljust rosa på test stickan.Köpte seras bactopur direct efter inrådan av handlare enligt honom 5 dagar utan vattenbyte sedan 60 % och ytterligare en omgång bactopur 5 dagar och sedan vatten byte med fishtamin.problemet är att på paketet står det 3 dagar och sedan vattenbyte.Vem ska man tro på?? Förövrigt har jag fortfarande nitrit kan man använda nitrivec med bactopur? för man kan ju inte använda annat vattenberedningsmedel i kombination.Jag får snart spel!Fiskarna lever med nöd och näppe.Har avlivat en auratus men inte hittat någon fel i utseende på tarmar (vad jag kan se).Enligt expert ska tarmar vara i en sörja om de har soten.
Vad göra? Kan växter dämpa nitrit?för jag har inga . enbart kalksten och skiffer och kolsten.
Vad göra? Kan växter dämpa nitrit?för jag har inga . enbart kalksten och skiffer och kolsten.
Kommentar