Papegojciklider?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

citat: ja vet vi startar en militant grupp mot hybrider å åker ner till tokskallarna i singapore å genomför lite kommando-aktioner
    OK - jag förstår att det var menat som ett skämt. Men det inser kanske inte alla så därför drar jag ett argument mot liknande aktioner.
    En sann historia:
    En busslast med norrmän besökte några akvarieaffärer i Sverige. En av affärerna hade ett antal pagegojciklider i olika färger i ett akvarium som gått länge i affären och varit tämligen svårsålda. Med på bussresan var en "antihybrid-akvarist" - i affären en lördag inför massor av kunder började hon kritisera affärsinnehavaren för att han sålde dessa fiskar - det slutade med att han bad henne dra åt .....
    Väl hemma blev det skriverier på en Norsk nätsida om att man skulle bojkotta denna affär pga att de sålde dessa fiskar.
    Resultatet blev att den svenska affären i ett huj fick sålt sina tidigare svårsålda papegojciklider till tillresta norrmän....
    Affären har nu pga den ökade efterfrågan utökat sitt sortiment av papegojciklider.
    Ja sensmoralen av denna historia får ni själva räkna ut.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Oupps (hakan slog i bordet). Då kanske vi borde ta bort alla inlägg i denna tråd
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Oupps (hakan slog i bordet). Då kanske vi borde ta bort alla inlägg i denna tråd
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Rivulatus
          Användare
          • December 2002
          • 811

KJell; Jo fast i den här tråden uppmärksammar vi den inte på det sättet utan skriver bara vad vi tycker och det ska vi väll inte förlöljiga, andras åsikter eller?
          SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• Rivulatus
            Användare
            • December 2002
            • 811

KJell; Jo fast i den här tråden uppmärksammar vi den inte på det sättet utan skriver bara vad vi tycker och det ska vi väll inte förlöljiga, andras åsikter eller?
            SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

All reklam är bra reklam[:p] - tror du att det skrevs något positivt om affären och papegojciklider på den norska hemsidan, o nej och ändå ökade försäljningen[:0]
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

All reklam är bra reklam[:p] - tror du att det skrevs något positivt om affären och papegojciklider på den norska hemsidan, o nej och ändå ökade försäljningen[:0]
                Ciklidhälsningar
                Kjell

Kommentar

• Pelle
                  Användare
                  • May 2002
                  • 387

Kjell, menar du att den ökade försäljningen på något sätt rättfärdigar att man säljer oetiska/ undermåliga produkter?
                  Någon slags tes att "kunden har alltid rätt"?

Kommentar

• Pelle
                    Användare
                    • May 2002
                    • 387

Kjell, menar du att den ökade försäljningen på något sätt rättfärdigar att man säljer oetiska/ undermåliga produkter?
                    Någon slags tes att "kunden har alltid rätt"?

Kommentar

• Hill
                      Användare
                      • December 2002
                      • 52

Denna tråden tappar sin linje lite. Enda anledningen till att butiker tar in och säljer Papegojor är för att de tjänar pengar på dem. Ärligt talat så tror jag att de flesta butiksägare struntar i om de anses "etiska" eller inte, bara de kan betala sina räkningar...

Kommentar

• Hill
                        Användare
                        • December 2002
                        • 52

Denna tråden tappar sin linje lite. Enda anledningen till att butiker tar in och säljer Papegojor är för att de tjänar pengar på dem. Ärligt talat så tror jag att de flesta butiksägare struntar i om de anses "etiska" eller inte, bara de kan betala sina räkningar...

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

citat:Enda anledningen till att butiker tar in och säljer Papegojor är för att de tjänar pengar på dem.
                          Syftet med all försäljning är att tjäna pengar på det.

citat: Kjell, menar du att den ökade försäljningen på något sätt rättfärdigar att man säljer oetiska/ undermåliga produkter?
                          Nej, men frågan är väl snarare då vad som är etiskt eller inte. Även om jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att ha papegojfisk så kan jag knappast anse de vara mer oetiska än de svärdbärare jag har i ett paludarium och de guldfiskar jag har i en utedamm. Det vore att kasta sten i glashus.
                          Vad jag menar är att man istället skall lägga sin energi på att göra reklam för de fiskar man själv gillar istället för att kritisera andras val.
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

citat:Enda anledningen till att butiker tar in och säljer Papegojor är för att de tjänar pengar på dem.
                            Syftet med all försäljning är att tjäna pengar på det.

citat: Kjell, menar du att den ökade försäljningen på något sätt rättfärdigar att man säljer oetiska/ undermåliga produkter?
                            Nej, men frågan är väl snarare då vad som är etiskt eller inte. Även om jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att ha papegojfisk så kan jag knappast anse de vara mer oetiska än de svärdbärare jag har i ett paludarium och de guldfiskar jag har i en utedamm. Det vore att kasta sten i glashus.
                            Vad jag menar är att man istället skall lägga sin energi på att göra reklam för de fiskar man själv gillar istället för att kritisera andras val.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

Kommentar

• Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

*återkommen från trevlig resa till GÖTEBORG! drar jag upp denna tråd igen*

Kjell: hahahah underbar historia, all PR är bra PR
                              fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
                                Användare
                                • January 2003
                                • 2437

*återkommen från trevlig resa till GÖTEBORG! drar jag upp denna tråd igen*

Kjell: hahahah underbar historia, all PR är bra PR
                                fish r friend

Kommentar

Arbetssätt...