Roten flyter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snysop
    Användare
    • October 2002
    • 98

2 månader?!!? HJÄLP!! Så länge tänker jag inte vänta... Kan man reklamera den? Jag kan inte lägga någon sten på den tyvärr.............. :-/

*Suck* Det blir nog en tur till Hornback igen... :-/

/Karin

Kommentar

• snysop
      Användare
      • October 2002
      • 98

2 månader?!!? HJÄLP!! Så länge tänker jag inte vänta... Kan man reklamera den? Jag kan inte lägga någon sten på den tyvärr.............. :-/

*Suck* Det blir nog en tur till Hornback igen... :-/

/Karin

Kommentar

• snysop
        Användare
        • October 2002
        • 98

citat:Ursprungligen skickat av Ola

Har ni inte badkar?

Lägg ned rötterna i badkaret och sedan en stor spann med grus, sten eller rent utan vatten i och sätt spannen på rotten.
        (ni lär dock inte bada på ett tag)

Mvh Ola

Tyvärr har vi inte badkar längre... :-/ Jag får se hur jag gör, men tack för era tips och egna erfarenheter! Fortsätt att skicka, det är kul att läsa om att man inte är ensam med en flytande rot...

/Karin - som tycker att rötter bör säljas med varningstext!

Kommentar

• snysop
          Användare
          • October 2002
          • 98

Har ni inte badkar?

Lägg ned rötterna i badkaret och sedan en stor spann med grus, sten eller rent utan vatten i och sätt spannen på rotten.
          (ni lär dock inte bada på ett tag)

Mvh Ola

Tyvärr har vi inte badkar längre... :-/ Jag får se hur jag gör, men tack för era tips och egna erfarenheter! Fortsätt att skicka, det är kul att läsa om att man inte är ensam med en flytande rot...

/Karin - som tycker att rötter bör säljas med varningstext!

Kommentar

• Ola
            Användare
            • August 2002
            • 1232

Karin, har du inte en liten plaskedamm som småttingar brukar plaska i på sommaren? Det är nog inte så dyrt att köpa en om du inte har. Fyll en sådan med vatten och lägg ned roten där.

Är bra att ha en sådan om man ska flytta runt akvarierna någon gång med. Får plats med mkt inredning och fisk i en sådan=)

Mvh Ola
            ola lindeberg

Kommentar

• Ola
              Användare
              • August 2002
              • 1232

Karin, har du inte en liten plaskedamm som småttingar brukar plaska i på sommaren? Det är nog inte så dyrt att köpa en om du inte har. Fyll en sådan med vatten och lägg ned roten där.

Är bra att ha en sådan om man ska flytta runt akvarierna någon gång med. Får plats med mkt inredning och fisk i en sådan=)

Mvh Ola
              ola lindeberg

Kommentar

• snysop
                Användare
                • October 2002
                • 98

Mvh Ola
                Bra idé! Men, roten är "trekantig" och ganska så hög så det blir svårt att få den att täckas. Men, jag ska hålla utkik! Annars får jag köpa någon sån där regnvattenstunna och stoppa ner den i... Förhoppningsvis får den plats.

Men, det är trist behöva vänta i ett halvår innan sk*ten sjunker... Jag blev så glad när jag hittade den till ett så bra pris och nu när jag inte kan använda den på jättelänge så är det inte lika kul längre. Men, jag ska försöka att inte ge upp! Däremot skall jag nog lägga in ett litet snällt, men bestämt klagomål hos fisk-killarna på Hornbach.

/Karin som ska hålla er underrättade.

Kommentar

• snysop
                  Användare
                  • October 2002
                  • 98

Mvh Ola
                  Bra idé! Men, roten är "trekantig" och ganska så hög så det blir svårt att få den att täckas. Men, jag ska hålla utkik! Annars får jag köpa någon sån där regnvattenstunna och stoppa ner den i... Förhoppningsvis får den plats.

Men, det är trist behöva vänta i ett halvår innan sk*ten sjunker... Jag blev så glad när jag hittade den till ett så bra pris och nu när jag inte kan använda den på jättelänge så är det inte lika kul längre. Men, jag ska försöka att inte ge upp! Däremot skall jag nog lägga in ett litet snällt, men bestämt klagomål hos fisk-killarna på Hornbach.

/Karin som ska hålla er underrättade.

Kommentar

• Fiskar.nu
                    Användare
                    • September 2003
                    • 442

jag lade min i vatten i 2 veckor sen blev tröttnade jag och så lade jag bara stenen över den i akvarie, funkar lika bra.
                    375 liter till L-malar

Kommentar

• Fiskar.nu
                      Användare
                      • September 2003
                      • 442

jag lade min i vatten i 2 veckor sen blev tröttnade jag och så lade jag bara stenen över den i akvarie, funkar lika bra.
                      375 liter till L-malar

Kommentar

• Vannar
                        Användare
                        • April 2002
                        • 339

Du klämma in den under ett stag, detta är dock inte att rekommendera om du har glasstag.

Annars o du ska åka bort så kan du ju lägga en planka eller nått över som trycker ner roten och nått tungt ovanpå.

Att tänka på när man sänker rötter är att om man bara har den liggade och flytandes i ytan så kan det ta länge, men om man tvingar ner den så att hela roten är under vatten går det betydligt fortare.
                        / Jonas Vannar

Kommentar

• Vannar
                          Användare
                          • April 2002
                          • 339

Du klämma in den under ett stag, detta är dock inte att rekommendera om du har glasstag.

Annars o du ska åka bort så kan du ju lägga en planka eller nått över som trycker ner roten och nått tungt ovanpå.

Att tänka på när man sänker rötter är att om man bara har den liggade och flytandes i ytan så kan det ta länge, men om man tvingar ner den så att hela roten är under vatten går det betydligt fortare.
                          / Jonas Vannar

Kommentar

• Zaphi
                            NCS Medlem
                            • July 2002
                            • 5395

Skall du klaga på att du har fått en rot som flyter? ) Gör som Vannar säger, dränk den så kommer den snart inte flyta längre.

Saludos,
                            Zaphi
                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

Skall du klaga på att du har fått en rot som flyter? ) Gör som Vannar säger, dränk den så kommer den snart inte flyta längre.

Saludos,
                              Zaphi
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Hasse_H
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1081

Jag hade en rot som inte sjönk på två år...fick förankra den med buntband i en sten för att den skulle ligga på botten. Tog jag bort buntbandet så flöt den upp som en kork. Antagligen var det en luftficka inuti roten och det hade säkert kunnat fixas genom att borra några hål rakt igenom.

Jodå, det var en köpt "mangrove"-rot i butik.

/Hasse

Kommentar

Arbetssätt...