Hjälp! hur ska jag göra.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

Hjälp! hur ska jag göra.

Tjena, nu har jag skaffat en L-malar (ok har skaffat L-malar förut men inte dom rare arterna)

Hur får jag dom till lek, jag vill ha typ lite ungar på L-177 även andra arter... tänkte skaffa alla sorter. finaste i alla fall..

Hur många kan man ha i 375 liter. malarna alltså.
    375 liter till L-malar
  • Mrsonk
    Användare
    • December 2002
    • 233

Ska du skaffa ALLA L-malar eller??
    Oscar Cederqvist
    -----------------

Kommentar

• Ola
      Användare
      • August 2002
      • 1232

"hur många kan man ha i 375 liter."

Ja, sålänge dom är små så kan du ju ha rätt många=) Dom tar ju inte mer plats än en Ancstrus på 10cm?

Mvh Ola
      ola lindeberg

Kommentar

• fisknät.nu

Du får nog plats med 10000-15000 om du packar dem tätt. Lite mindre om du vill ha vatten i akvariet.

Kommentar

• Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

nja, alla jag tycker om i alla fall. ska köpa alla sorter som finns i akvarie hobby då.

L-46
          L-200
          L-177 <-- köpte en igår.

åtminstånde 10-25 olia? skulle väl gå i 375 liter. då ska jag bara ha dom

din jävla härmare, finns du här med nu.... nu blir jag riktig trött på dig
          375 liter till L-malar

Kommentar

• Vannar
            Användare
            • April 2002
            • 339

Hmm dessa malar kommer från amasonasområdet kan jag gissa?
            Vad jag har förstått så är det väldigt svårt att få dom flesta av dessa malar att fortplanta sig i akvarium, men jag är ingen malexpert så jag kan ha fel.

det första du bör ta reda på är från vilket slags vatten dom olika arterna kommer ifrån, och vilka vattenvärden det är i det området.

Kanske äve om dessa arter leker under någon speciell period, tex regnperioden, då kanske du måste simulera olika årstider för att få dom i stämmning.

nästa tips är att hålla dom olika arterna för sig i ett mindre akvarium. <-- är det ionte lite tråkigt med ett 375 med bara sugmalar som gömmer sig mest hela tiden?

Nästa är att du måste få ett bra foder, kanske nån variant på räkmix eller nått vad vet jag?

nog tjatat, kolla böcker och på internet om dessa malar så ska du nog hitta nått, men personligen så vette fan om det är värt att försöka få dom att leka, jag klarar inte enns av att få ansistrus att leka!
            / Jonas Vannar

Kommentar

• Bilbo
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 1159

Ett tips är: www.planetcatfish.com
              // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Fiskar.nu
                Användare
                • September 2003
                • 442

Mmm amazon floden. Nja, tycker inte att det är så tråkigt att dom gömmer sig hela tiden. Om man har tur så får man se dom. Hmm det där med regnperiod, alltså 1 gång om året... missar man chansen så är det typ kört eller? Nej men då får man ju vänta 1 år till innan det kanske blir nästa lek i såna fall. Jag har läst att nån försöker odla men jag hittar inte inlägget. nån som har den länken ? skriv, skulle vilja se om han lyckades.
                375 liter till L-malar

Kommentar

Arbetssätt...