If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
vad menade du för lokal, för butik eller förening. eller vad för lokal. hmm min pappa har såna där moped lokal, tror inte att han har nån försäkring, behövs nog inga heller
Lyssna inte på det där ovanstående rådet...
Nån slags försäkring behöver du givetvis, i de flesta hemförsäkringar ingår inte någon hobbylokal. Händer det en olycka, så kan man bli skadeståndsskyldig, eller om det blir inbrott så vill man ju ha tillbaka åtminstånde en del av de investerade pengarna.
Jag har hört att det är lite klurigt att försäkra fisk? Har man en massa vildfångat, så vore det ju skönt att ha de försäkrade ifall ex doppvärmaren gick sönder, etc.
Lokalen/utrustningen är nog betydligt lättare att försäkra.
Kolla med ditt försäkringsbolag om hobbylokaler ingår i hemförsäkringen. Om det inte gör det finns det säkert ngt vettigt tillägg till hemförsäkringen som man kan köra på.
Fiskar.nu: Du bör nog dämpa dig lite på forumet. Det är klart det är akvarielokaler det handlar om. Varför skulle man posta ett inlägg om försäkring till en modedlokal här?
Detta undrar du, men du tycker att jag inte har nån hjärna när jag frågar om konstruktion och träslag/dimensioner till ställningsbygge för 1000kg? Du måste skämta eller så kanske du är 7 år?
hej!!
jag har en lokal med några kompisar som håller på med reptiler. det är många djur =mycket pengar jag har precis hoppat in i lokalen och ska sätta upp akvarium och det skulle gå på hemförsäkringen. polarna fick skaffa extra lås och galler för att få ha försäkring!!
>> Fiskar.nu ,ge dig! jag brukar roas av dina inlägg men jag tycker du är ute och cyklar nu, försök att tänka efter lite istället för att svara så obetänkt på ett ämne som du helt klart inte har något att tillföra.
Länsförsäkringar tar 40kr/1000kr egendomsvärde på en hobbylokal med låskrav 18. Alltså 4000kr/år för en lokal med värde 100000kr (akvarium+fisk), rätt dyrt!!
Kommentar