Är Hjortgatan seriösa?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy K
    Användare
    • May 2002
    • 309

Är Hjortgatan seriösa?

Jag har just skickat ett rätt så vasst mail till Hjortgatans Zoo. Jag beställde varor via Internet och förskottsbetalade den 18 nov. Orderbekräftelse kom, men sedan blev det tyst. Innan beställningen utlovade de fasta leveransdagar och i annat fall att informera om leveranstiden.
    Jag har läst på andra ställen på nätet om uteblivna och sena leveranser och är lite bekymrad då det rör sig om en större summa.
    Är de bara slöa och slappa eller är firman en ren bluff?
    Det börjar lukta bedrägeri...

• Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

Jag har aldrig haft några problem med Hjortgatans i alla fall! Någon gång har det hänt att leveransen dragit ut på tiden på grund av att något varit restat, och de väntat tills de fått in varan. I fallet med föskottsbetalning kan det ju vara extra knepigt om något inte finns på lager.
    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Tommy K
      Användare
      • May 2002
      • 309

Jag fick ett svar på mailet snabbt i alla fall. Så nu löser det sig nog. MEN tydligen är det fler som har haft problem, hittade det här i en av dagböckerna på Zoopet: (citat)"Skulle inte vara dumt att få tag på Kenneth på Hjortgatans Zoo. Han har slagit rekord, efter 6 veckor fattas det fortfarande prylar för en tusenlapp på senaste beställningen (förskottsbetalad!)och han svarar varken på mail
      eller telefon. Kanske bättre att prata med Harald på Aquaristic.net, har en order inne där också. Lite mer ordning där..."
      Det låter INTE speciellt seriöst...
      Kan jämföras med en beställning gjorde på NetOnNet. Fullständing information på mailen inom en timme, kollinummer och godssök, rubbet. DVD:n var framme efter 3 dagar. Där handlar man gärna igen.

Kommentar

• Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

Din jämförelse med NetOnNet är helt uppåt väggarna, det hoppas jag du inser.
        // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 1913

Han är seriös på sommarn brukar det inte ta många dagar innan man får sina grejer,Men tydligen går allt mycket segare nu för jag fick vänta på mina växter i 3veckor denna gång...(fick dom igår)

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10777

Jag tycker personligen att sådana här grejor där enstaka firmor utpekas som "bedragare" skall vara väl undersökta innan man skriver ett ämne om det. Man ska ha fakta att så är fallet annars handlar det om förtal.

Hjortgatans har haft väldigt hög servicenivå och har agerat professionellt under de år jag handlat från dom. Jag har haft en veckas försening på mina senaste beställda varor, men det gör inte att jag går ut med en fråga om de är seriösa eller inte.

Jag tycker definitivt att man skall prata med ansvarig på respektive firma, vad det än gäller, innan man sätter ut sådana här ämnen.

Kommentar

• Stelin
              Användare
              • December 2002
              • 1338

Tommy:
              Jag tycker hjortgatans verkar vara mycket seriösa. Något bluff-företag tycker jag definitivt inte att det verkar vara, och jag har handlat rätt mycket där genom åren. Istället är det nog bara något som har "hakat upp" sig på vägen, något som nog kan ske hos vilken handlare som helst.
              //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Tommy K
                Användare
                • May 2002
                • 309

Tricella: Jag har def. inte utpekat någon som bedragare - än mindre förtalat någon. Att påstå detta är förtal i sig! Att du har en relation med affären och vill försvara dem kan jag förstå. Men tydligen finns det de som har mindre goda erfarenheter. Att dra ut på tiden veckovis och längre utan besked är oseriöst enligt mitt tycke. Det är speciellt viktigt att affärer som driver verksamhet över nätet håller hög affärsmoral för att nya kunder ska slippa oroa sig över om de blivit blåsta. Inte helt ovanligt när det gäller Internethandel. Att skylla på att man inte hinner med är ingen ursäkt.
                Magnus: Jag inser INTE varför jämförelsen med NetOnNet är uppåt väggarna. Båda företagen bedriver handel över Internet. Vad är det för skillnad om jag beställer en produkt från NetOnNet eller Hjortgatan? Den skulle väl i så fall vara att det ena företaget säljer levande växter. Ett skäl för dem att vara ännu mer noggranna att upplysa kunden om vad som händer med beställningen... eller hur? Hoppas du inser detta!
                Stelin: Jag mailade Hjortgatan innan beställning just för att jag läst att de hade problem med beställningarna och för att försäkra mig om att det var tryggt att lägga en order. Läste om den stackarn som fick vänta 6 veckor eller mer utan att kunna få kontakt varken via mail eller telefon. Fick ett personligt, trevligt svar att allt var grönt och att allt funkade som det skulle. Det gjorde det inte som bekant.

Kommentar

• Stelin
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1338

Jag kan mycket väl förstå din irritation om du blev lovad att få paketet skickat omgående. Jag hade nog själv också blivit smått förbannad om så är fallet, speciellt om paketet är förskottsbetalat.

Blev du inte det så är det väl egentligen inte så värst lång tid sedan den 18:e. Och sakerna fanns kanske inte hemma osv.[u] Dåligt av dom att isåfall inte meddela dig detta.</u> Men det är ju trots allt inget bluff-förretag ändå. Ditt köp där är nog tämligen tryggt även om det tar lite tid.
                  //Stefan Lindstedt

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10777

Tommy K: Självklart förstår jag din ilska...eller oro som du skriver över att du inte fått dina varor, men att ifrån det skriva detta är en överdrift:

citat:Är de bara slöa och slappa eller är firman en ren bluff?
                    Det börjar lukta bedrägeri...
                    Självklart ska man vara kritisk. Du skrev dessa rader utan att ha haft kontakt med företagets kundservice/ägare...och det tycker jag personligen är att gå händelserna i förväg.

P.s. Jag har ingen annan relation till Hjortgatans annat än som vanlig kund, dock en nöjd sådan.

Kommentar

• Tommy K
                      Användare
                      • May 2002
                      • 309

OK Tricella, jag var nog vass i den formuleringen. Nu har jag fått kontakt med Hjortgatan, alla tvivel är undanröjda, allt är frid och fröjd förutom att jag inte kan tillsatta ekbarksextrakt till mina diskus vilket jag kunnat om jag istället köpt grejorna i min lokala affär. Vilket jag garanterat kommer att göra i fortsättningen...
                      Att ifrågasätta Hjortgatans service på forumet var ett bra sätt att reta upp många, har jag märkt. Tydligen finns det de som är jättenöjda och lika många som verkar missnöjda. Ämnet finns även som tråd på http://www.zoopet.com/akvarium/forum...TOPIC_ID=17563
                      Nu släpper jag ämnet. Återkommer när leveransen kommit. Vilket verkar ta några veckor till, tyvärr.

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

Jag tycker Tommy gör helt rätt som frågar övriga akvarister om en butiks seriositet. Frågar man en butik "Är ni seriösa" tror jag även att de som inte är det kommer svara ja, eller hur? Endast kunder kan väl mäta hurpass bra service en butik ger.

Själv har jag bara goda erfarenheter från Hjortgatans, men jag tror att han har fått lite för mycket att göra det senaste året. Att han dessutom har (eller har haft) enormt god service med svar på mina mail minuter efter jag skickat dem gör att jag mer än gärna handlar där. Nu var det väl iofs ca ett år sedan jag senaste beställde något därifrån, men det har mest med det att göra att jag inte haft behov av fler växter =).

Tony Englund

Kommentar

• Tommy K
                          Användare
                          • May 2002
                          • 309

Som framkommit av diskussionen är Kenneth tydligen en "hyvens" kille som har en rörelse som växer snabbt. Då är det inte alltid så lätt att hinna med i svängarna. Ett klassiskt företagsproblem. Nu har han fått på pälsen av mig på forumet. Kanske lite för hård kritik kan jag tycka, nu när jag står med facit i hand. Men! Det är därför det är så viktigt att ett företag inte lovar mer än vad det kan hålla (i detta fallet - hinna med).

Hantverkare är en HELT annan sak Där är det ingen som förväntar sig något annat...

Kommentar

Arbetssätt...