Finding Nemo

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Esben
    Användare
    • October 2003
    • 78

Klovnefiskene er blevet drevet en del rovdrift på siden at filmen kom frem. Den bliver dog yngle i stor stil i private akvarie. Bla. har jeg et par til at gå i mit akvarie http://www.minireef.dk/akvarier/defa...e=akvarie7.htm som yngler ret tit. Problemet er i USA at mange børn gerne vil have lille Nemo, men at der er ingen som sætter sig ind i, hvordan at fisken skal passes.
    mvh
    Esben
    www.wildcichlids.com One step closer to cichlid wildlife

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Tricella: Det jag menade med humoristiskt var att det var humoristiskt patetiskt att barnen i USA spolade ner fiskarna för att de vill befria dem...Det är vad jag menade..
      Mvh
      Robin

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10777

Jo...jag förstår Robin. Ungefär som när jag var liten och hade ägg inlagda i bomull i byrålådan och under kudden för att det skulle bli kycklingar. Jag hatade nämligen att mina föräldrar gjorde mat av ägg som skulle bli kycklingar...min mor undrade vart f*n alla ägg tog vägen...tills de av en slump hittade ett gäng ibland mina strumpor. Jag var väl ca 18år typ...*asg*...nej då...6-7 år gammal.

Detta är något jag gapflabbar om än...37 år gammal...

Kommentar

• Ola Svensson
          • April 2002
          • 14633

citat:"Må vara hur som helst med den saken men jag tycker det är bra att den här saken ventileras och att det har kommit upp til disskussion över hela världen är bra. Visst ska man fånga vild fisk för akvarieexport, men det ska ske under kontroll och med miljövänliga metoder för att förhindra att arter utrotas och livsmiljöerna bevaras.
          Håller med. Oavsett om det är sannt eller inte så är det ändå typiskt att det krävs en film för att det ska tas upp.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...