Ni trodde ni var säkra .....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

Ni trodde ni var säkra .....

från sjuka saker som det här!

Aulonocara nyassae var. (Emperor cichlid)

vi stackare som gillar centralamerikaner har ju vart utsatta för den här plågan i många år, nu verkar det ha spridit sig till de afikanska arterna med.
    fish r friend
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

Hmm helt sjukt!..Hur kan folk vilja få fram sånthär ?

Kommentar

• Emil Martinsson
      Användare
      • November 2003
      • 167

Fy fanken!
      Emil
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=141499

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Du är säker på att bilden är verklig och inte någon "fixad" bild via t ex Photoshop?

Jag kollade tillbaka på länken...och det ser ut som om dom "lyckats"...manipulerat...fram starka färger och konstiga former. Bedrövlig odling.

Detta gör mig än mer övertygad om att endast köpa VF eller F1...där man kan vara säker på att ingen fingerfärdig stolle från Asien eller Östeuropa varit framme och lekt gud.

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

nej jag är inte säker man kan göra det mesta med datorer och det är inte från en 100% säker källa, men varför skulle tropical-fish.tw lägga upp fejkade bilder? de vill ju sälja den där arten. samma fisk men mindre/sämre bild finns även hos http://www.ornamentalfish.com.tw
          fish r friend

Kommentar

• Sven W
            Användare
            • October 2003
            • 157

Jag delar Tricellas misstanke att bilderna är "förbättrade". Tittade också på en del andra bilder på samma site och i stort sett alla ciklider hade extrema färger. På en del bilder hade även bakgrunden konstiga färger vilket stärker min misstanke.
            /Sven

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Inte bara färgen ser fakad ut tycker jag. En enkel spherize i photoshop fixar ju det på en stund. Om det nu skulle vara så att fiskstackarn faktiskt existerar får man väl hoppas att den är infertil på alla håll och kanter.

Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...