Katastrof! (2003)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #31
    Jag har haft folksam men bytt tillo länsförsäkringar.
    Detta p.g.a av att inte folksam ersätter fiskarna men det gör länsförsäkringar.
    Dett kollade jag i torsdags då jag bytte.

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

      #32
      Är det någon som lyckats få ut ersättning för levande innehåll i akvariet på försäkringen någon gång? Hur värderade försäkringsbolaget fiskarna? *nyfiken*
      /Hasse

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

        #33
        jag hade ett 600 som det hände nästan exakt som det hänt för dig. jag har länsförsäkringar. jag fick allt nytt kar. fiskar osv för självrisk på 800:- det tycker jag är mycket bra. med tanke på att det fanns inte 600 att tillgå så jag fick ett 720 splirrans nytt samt ersättning för varenda fisk som dog. o det var inte lite.

        Kommentar

        • salo
          Användare
          • April 2002
          • 314

          #34
          anli, hoppas allt löser dig. Förstår din förtvivlan, har precis själv köpt hus och det vore inte kul med en rejäl läcka. Hoppas det ordnar sig!

          Annars, hur vanligt är det egentligen med sådana här olyckor? Finns det statistik? Har haft akvarier från och till hela livet och aldrig råkat ut för något, ingen bekant med akvarium har heller råkat ut för liknande. Man blir ju lite orolig när man läser tråden och både den ene och den andre har bittra erfarenheter av blöta bjälklag.

          /Jonas
          540 (180x60x50) under uppbyggnad
          30L Nano under planering
          Drömmer om ett Nanorev

          Kommentar

          • jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

            #35
            Usch, usch det här var ingen kul läsning. Nu blev jag lite uppskrämd här. Frigolit både inuti karet och utanpå kändes ju ganska säkert, men ändå inte när jag läser detta.
            Lagen om alltings djävlighet har tydligen också varit i farten, det sprack på natten och i bakkanten så att man inte kunde se det direkt.

            Hoppas att det löser sig till det bästa och att du trots allt skaffar ett nytt kar för dina fiskar.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • AndreasN

              #36
              Jag har Folksam och har bara 1500kr i självrisk. Var det nån speciell anledning till att du hade 3000kr? Det kanske är annorlunda i lägenhet och villa? Jag tycker det är en självklarhet att lägga till Allrisk på Folksams hemförsäkring. Då får du ersättning på upp till 30000kr på lösöre som du lyckats tagit sönder på eget bevåg (dragit en reva i kostymen, tappat datorn i golvet, slagit en hammare genom akvariet osv). Dit räknas också icke fackmannamässigt byggt akvarie.

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

                #37
                Japp, hör och häpna nu är det ett år efter katastrofen... och det mesta har ordnat sig!
                Har precis renoverat klart min källarvåning med klinkers (det gillade försäkringsbolaget).
                Det trasiga 332 liters karet är nu ersatt av ett 900 liters akvastabil.
                Var så goda, lite färska bilder:


                Mina stora tetror får lite mer plats:

                Firar just nu med vaktelägg och champagne... äntligen är det över!
                Anders L

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Roligt för dig Anli! Man får gratulera dig till ett lyckat slut på historien...snyggt akvarium!

                  Kommentar

                  • GoSatta
                    Användare
                    • February 2003
                    • 1686

                    #39
                    Flott anli!! men inte kommer jag ihåg att det fanns ett fönster i din källare? =)

                    Har du flyttat på bibliotekshörnan eller är det dina alkoholhaltiga drycker som har påverkat mitt minne?
                    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                    http://www.gosatta.org

                    Kommentar

                    • Magnus W
                      Användare
                      • April 2003
                      • 101

                      #40
                      De där tetrorna är verkligen hiskeligt snygga.

                      -- MW

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        Användare
                        • July 2004
                        • 428

                        #41
                        Anli Jag ycker du har lite mycke pinnar i ditt akvarium.

                        Kommentar

                        • Hasse_H
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1081

                          #42
                          Härligt anli! Snyggt akvarium och coola tetror! :-)

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #43
                            citat:http://www.lindersson.se/images/Akvarium/Phoenix_group.jpg
                            Härligt foto på fina fiskar

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #44
                              Missade det Kjell länkade till...hur stora är dom? Verkligen riktigt snygga!!

                              Kommentar

                              • anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

                                #45
                                citat:Ursprungligen skickat av GoSatta

                                Flott anli!! men inte kommer jag ihåg att det fanns ett fönster i din källare? =)

                                Har du flyttat på bibliotekshörnan eller är det dina alkoholhaltiga drycker som har påverkat mitt minne?
                                Fick inte plats med alla böcker, sabbade bibliotekslooken...
                                Skall fixa plats i korridoren intill för resterande hyllor.

                                Pinnarna är ett minne från mitt första besök i de södra landskapen, de är där för å stanna (bromsar upp attacker dessutom)!
                                Anders L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...