Därför skickades INTE Ciklidbladet ut igår

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Därför skickades INTE Ciklidbladet ut igår

Ibland så skall det bara jävlas.
    I onsdags så skulle jag skriva ut alla etiketter så att de var klara när tidningen kom på torsdag.
    När jag skulle skriva ut etiketterna så visade det sig att jag inte hade tillräckligt med dessa. Ut och handla nya etiketter. Närmaste ställe där de säljer kontormaterial ligger bara några kilometer bort. De hade runt 40 olika format på etiketter - en av dem var slut. Naturligtvis just det den som jag skulle ha, trots att det är det vanligaste formatet. Nåväl efter mycket letande i olika affärer som alla hade slut på just detta format lyckades jag till slut få tag på tillräckligt med ark. Då hade dock klockan blivit mycket så jag bestämde mig för att köra ut etiketterna på torsdag morgon - tar bara 15 minuter.
    Börjar skriva ut etiketterna det första jag gör på morgonen - efter två ark stoppar det. På skrivaren står det att ODC-trumman skall bytas. Det är då fa.... att det skall hända just nu när det aldrig hänt innan. Får vänta till klockan 10 då affärerna med datatillbehör öppnar. Prick kl. 10 går jag in på Inet-data som brukar ha allt, utom tydligen just en ODC-trumma till min skrivare. Den skulle för övrigt kosta 2.500..........
    Åkte runt och kollade på några andra datatillbehörsfirmor med samma negativa resultat.
    Gav upp och åkte tillbaka till jobbet - kopierade ner det hela på en diskett och gav mig ut på jakt....
    Som tur är har jag mitt företag i ett slags industrihotell där dock alla verkade ha tagit ledigt just denna dag. Hittade dock en som var på jobbet och "gärna" hjälpte mig.
    In med disketten i hans dator för att börja skriva ut - det funkade inte - antagligen var pappersarken lite för tjocka för hans skrivare. Efter en halvtimmes arbete kom vi dock på att det funkade om vi skrev ut etikettarken en och en, jättekul om det handlar om 45 ark. Men det gick i alla fall.
    Under tiden hade en 600kg pall med Ciklidblad anlänt.
    Sedan vidtog det tråkiga arbetet med att sätta etiketter på alla Ciklidblad.
    När det var färdigt hade jag fyllt 36 stycken av postens blå lådor och jag ringde för att boka hämtning.
    Nu var bara frågan vart jag skulle ringa (normalt sett är det inte mer än att jag själv kan köra det till Posten - men denna gång är ju Ciklidbladet dubbelt så stor)- ringde Posten företag och efter att ha väntat i 20 minuter i telefonkö så fick jag reda på vart jag skulle ringa - efter ytterligare en stund i kö så hamnade på en annan avdelning som också kunde tala om att det inte var dit jag skulle ringa, de kopplade mig vidare och efter ytterligare en stund i kö kom jag till en ny avdelning som inte heller hade hand om detta och de kopplade mig vidare till en ny avdelning med ytterligare en lång väntetid. Denna gång var det dock rätt och jag bokade en hämtning till idag - fredag (klockan var mycket så de kunde inte hämta det då).
    Nåväl där är vi nu - Ciklidbladet står här färdigt för avhämtning, men Posten har inte dykt upp.
    Hoppas verkligen att den gör det - för självklart glömde jag fråga efter direkttelefonnumret till den avdelning som hade hand om hämtning av brevförsändelser............
    Jag återkommer under dagen med info om hur det går.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

• StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10777

Andas Kjell...andas...

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Jag skall andas ut......... när de hämtat CB.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

Kommentar

• JensJ
        NCS Medlem
        • June 2002
        • 67

Kjell!
        Det bara är så... shit happens... och på sätt och vis blir det ju lite roligare då när helgen är över. Då har vi förhoppningsvis något att se fram mot annat än att det bara är måndag.

Och jag håller med Tricella. Andas.....

/Jens

Kommentar

• Hasse_H
          Användare
          • April 2002
          • 1081

Äsch, lite strul gör bara vardagen mer spännande... det är iaf fredag idag! Det finns värre problem i världen än ett försenat ciklidblad...[8D]
          /Hasse

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Vi hade säkert haft både etiketter och trumma Kjell, och vi ligger ju i Brodalens industriområde. Dessutom öppnar vi 08.00, men reklam får man väl inte göra?

Tony Englund

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

citat:Vi hade säkert haft både etiketter och trumma Kjell, och vi ligger ju i Brodalens industriområde. Dessutom öppnar vi 08.00,
              Man brukar ju säga att man inte skall gå över ån efter vatten, men i detta fall så skulle jag tydligen ha gått över (Säve)ån efter kontorsmaterial.

citat:men reklam får man väl inte göra
              Nej, men du kan ju maila mig besöksadressen och hemsideadressen så jag vet de till nästa gång.

I övrigt kan jag meddela
              1/ Posten var just här och hämtade 600 kg Ciklidblad, nu kan jag andas ut
              2/ Den beställda ODC-trumman hade kommit så förhoppningsvis kommer nu också skrivaren att fungera.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

600kg Ciklidblad???? hur många tidningar är det??
                Mvh
                Robin

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

En himla massa - men denna gång ingår ju också almanackan i utskicket, detta samt att CB hade 16 extra sidor innebär att vikten nu var mer än det dubbla mot normalt.
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10777

Mumsi-Bumsi för den lässugne ciklidisten!!!

Kommentar

• Gäst

Hehe blir en massa etiketterande det där
                      Chockhöj avgiften på medlemskapet ett år så fixar jag en automatiserad linje för det där jobbet. Jobbet kan jag bjössa på men hårdvaran måste jag nog ta betalt för

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

De flesta tryckerier har ju idag automatisk etikettering till en relativt låg kostnad (ca. 1000 kr/nr). Problemet är bara att vi är en medlemstidning och inte en prenumerationstidning.
                        Det hade varit mycket enklare om det hade handlat om en prenumerationstidning med prenumeranter enbart i Sverige. Nu skall tidningarna sorteras i grupper vid varje utskick.
                        Grupp 1 (den särklassigt största) är de svenska medlemmar som enbart skall ha det senaste numret.
                        Grupp 2 är de svenska medlemmar som tillkommit sedan förra numret kom ut - dessa skall även ha de tidningar som kommit ut tidigare under året.
                        Grupp 3 är de medlemmar som kommer från övriga Europa och som enbart skall ha det senaste numret.
                        Grupp 4 är de medlemmar som kommer från övriga Europa och som är nya - skall ha alla tidningar.
                        Grupp 5 är de som inte bor i Europa och som enbart skall ha det senaste numret.
                        Grupp 6 är de som inte bor i Europa och som är nya - skall ha alla tidningar.
                        Detta gör det rätt komplicerat och är anledningen (dvs inte ekonomiska skäl) till att vi inte låter tryckeriet adresssera.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

Kommentar

• Mrsonk
                          Användare
                          • December 2002
                          • 233

Tack för allt jobb Kjell. Jag kan hålla mig ett par dagar, men det är max)
                          Oscar Cederqvist
                          -----------------

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

Jag vill bara säga att ni gör ett underbart jobb på ciklidredaktionen. Tack!
                            /Jonas
                            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

Arbetssätt...