forumet.. när ska vi också få...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    forumet.. när ska vi också få...

    Kul å se att det nu är mer en 10 inlägg per sida, vad är det nu? 20 eller 25??

    Men när ska vi också få lägga in bilder i forumet?? eller kommer vi inte få det?
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Bilder? Hur menar du nu?

    Kommentar

    • GoSatta
      Användare
      • February 2003
      • 1686

      #3
      som tex. här



      ja alltså i själva trådarna..
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

        #4
        håller med. tycker oxå det vore kul att kunna lägga in bilder direkt i forumet. men sist jag "önskade" (tror det var om förbättringar om denna sida) detta så blev det en livlig disskusion och det fanns många som strävar mot att det är bra som det är och inte vill ändra på något.så jag vet inte hur det blev med det hela.men jag håller med dig.

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #5
          om jag inte kommer ihåg helt fel så var det lika många som strävade emot att det skulle vara mer en 10 inlägg per sida också va därför jag hoppades på att det kanske hade släppt angående bilderna också
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            Vi hade styrelsemöte i helgen och diskuterade igenom de förslag som inkommit - David lär komma med en sammanfattning så småningom.
            Vad gäller de två saker som tagits upp i denna tråd
            1/ Antal inlägg per sida - så bestämdes att vi skulle utöka till 20 st för att se hur det funkar.
            2/ Foton direkt i forumet - vi bestämde oss för att avvakta med detta. Däremot att testa inläggandet av foton i "Köp & Sälj", men då enbart för NCS-medlemmar.
            Anledningen till att inte tillåta foton direkt i forumet (än så länge i alla fall) var dels att det är omöjligt att kolla vems foto man lägger in, samt dels att de som har modem skulle få en oerhört långsam sida.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #7
              har vi gjort en gallup där vi undersöker hur många om sitter på 56kmodem? känns ändå lite som att man borde om det går anpassa sig för tekniken samt majoriteten.

              Kommentar

              • GoSatta
                Användare
                • February 2003
                • 1686

                #8
                då tillför jag ett nytt förslag (kanske lite sent efter som mötet var i helgen men endå =) )

                Vad sägs om en "foto" kategori där man kan tillåta bilder? så slipper odm med modem gå in där? kanske man kan skippa den i "nya ämnen" på första sidan också så dom slipper gå in där av misstag också? ja och så enbart bilder för medlemmar då =)
                /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                http://www.gosatta.org

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

                  #9
                  jag sitter på 56k-modem hemma och det känns när man e inne på cichlidforums troffe-bild tråd. Varje sida tar en jäkla tid o ladda så det är inte ens lönt att kolla in den där hemma. Som tur är så kan jag använda mig av bredbandet i skolan men när jag sen slutat gymnmasiet är det ju inte säkert att man har råd till bredbandsuppkoppling med studielånet osv.

                  Jag tycker att det är fullt funktionellt med att man postar länkar som vi gjort hittills.
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

                    #10
                    tycker man kan om det går göra det möjligt att välja "visa bilder" eller ej

                    sen förstår jag fjäril..att alla inte kan ha bredbandt. men om finns det en stor majoritet som vill det och det går tycker jag ändå det är det som bör styra.

                    Kommentar

                    • David Johansson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 581

                      #11
                      Gällande egna bilder på forumet så har vi alltså beslutat att det skall vara möjligt att lägga upp bilder på ciklid.se avseende "Köp & Sälj". Det är alltså inte frågan om några länkar till andra sidor utan vi upplåter plats på ciklid.se server. Endast medlemmar i NCS kommer erbjudas denna möjlighet.

                      Bilder i forumet är lite mer komplicerat mot den bakgrund att vi omöjligt kan kontrollera om den som lägger upp bilden besitter rätten att göra detta. Vi tror risken är överhängande att bilder kommer kopieras från andra sidor (copyright'ade eller ej) och sedan klistras in i forumet. Detta är inte okej att göra även om det sker helt av okunskap. Modemsurfare har också framförts som ett argument emot att lägga upp bilder, givetvis tar vi hänsyn även till detta men beslutet baserade i 90% på första argumentet.

                      Vad det gäller övriga förändringar kommer jag inom kort redogöra för dessa här på forumet.
                      David

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 1159

                        #12
                        Jo, men det är ju inte alltid att majoriteten skall kunna styra, tycker det skulle vara tråkigt att bli utestängd från forumet eftersom jag sitter med ett telefonmodem. Jag tycker mig ha sett i andra forum, där man får lägga in bilder, att det postas bilder utan anledning, bara för att man kan. Jag har ju dessutom ingen aning om vilka trådar som innehåller bilder när jag klickar på länken. Resultatet blir att jag undviker forumet eftersom jag inte kan sitta 5 minuter och vänta på varje sida i en tråd.
                        Däremot att ha en avdelning med bilder som man kan länka till på ciklid.se vore bättre.
                        // Magnus Arvidsson

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

                          tycker man kan om det går göra det möjligt att välja "visa bilder" eller ej

                          sen förstår jag fjäril..att alla inte kan ha bredbandt. men om finns det en stor majoritet som vill det och det går tycker jag ändå det är det som bör styra.
                          Det jag tycker är bra med länkarna är att man kan välja vilka bilder man är intresserad av att se och på så sätt så slipper man att en massa bilder man inte är det minsta intresserad av laddas. Även om det är en majoritet bland ciklid.se's användare som använder sig av bredband tror jag ändå att det är en hel del som har modemuppkoppling.

                          Jag spenderar hellre 300kr i månaden på fisk och tillbehör än på ett bredband man bara använder när man skall kolla fisksidorna. Vårat telia internet kostar 100kr/år i avgift just nu(exkl uppkopplingsavgift och "samtalstaxan"). Denna summa är ju mycket bättre för mig än de 300kr/månad som mina polare betalar varje månad.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #14
                            Jag tycker att styrelsen tagit vettiga beslut i dessa frågor. Att ha bilder i forumet är väl ok, men för mig känns det som överkurs när man ändå kan länka om man vill tillföra något visuellt i ämnet.

                            Jag använder bredbandsuppkoppling nu, men har surfat via 56K länge så jag förstår verkligen motiveringen till att avstå. Bilderna i forumet är inte viktigare än 56K medlemmarna...

                            Kommentar

                            • Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

                              #15
                              jag tycker det är bra att det införs för medlemmarna på köp och sälj-sektionen. Jag håller fullständigt med styrelsen angående copyrightaspekten och tricellas sista meddelande gick rakt in i hjärtat
                              citat:ursprungligen skickat av tricella
                              Bilderna i forumet är inte viktigare än 56K medlemmarna...
                              []

                              Man tackar för supporten!
                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                              Kommentar

                              Arbetssätt...