Jarinen hur stor blev din forsta carpinte?
Förbryllad!
Kollaps
X
-
-
-
-
Jo , det finns ett par dåliga bilder på min Zoon i mappen "ciklider jag haft".
Det finns även ett par bilder på den jag hade ett tag nu, som nu faktiskt är tillbaka i affären, både på min zoon och i medlemmarnas bilder här på NCS.
Som sagt så lämna jag in den till affären, den fick alldeles för stort utlopp för sina naturliga beteenden när jag bara har 4 individer i karet och Synspilorna håller inte ens revir.
Jag har en beställning ligger på fler Vieja, zonata,fenestrata eller bifasciatum, det har hela tiden varit tanken.
Mvh JariKommentar
-
Två av mina jaguarhannar försökte få till det och "larvade" sig länge innan jag till slut sålde dem så det blev bara en kvar. Till samma kar skaffade jag en oscar. Och den kvarvarande jaguaren började genast larva sig med oscarn. *Suck* jag sålde oscarn när det började bli lite våldsamt och har nu en gäddciklid i där. Ingen flörtning där inte
MVH Martin
http://m1.271.telia.com/~u27102612/Kommentar
-
jarinen: Så carpinten blev för aggressiv? Började den ge sig på de större synspilorna?
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
jarinen: Så carpinten blev för aggressiv? Började den ge sig på de större synspilorna?
Mvh Fredrik Isaksson
Det blir liksom det här att allt som är inom synfält måste motas, min tidigare erfarenhet är att man i viss mån faktiskt kan befolka bort det här beteendet om man har mycket likvärdig fisk, en carpinte är värre i mitt 540 i nuläget än ett par carpinte var i 222an faktiskt med en hel del sällskap. Det här med att befolka bort fiskens beteende är inget jag vill hålls på med nu,och det är väl inte så lämpligt att göra så heller, så jag lämna tillbaks fisken vilket i o för sig var uppgjort från början med handlarn om det inte skulle funka.
Näe den gav sig inte på Synspilorna, men hade lite för intressant beteende i övrigt, och som jag sa tidigare så har jag haft nu en dryg månad och fortfarande en beställning på Vieja zonata,bifasciatum eller fenestrata, så fort det dyker upp hos nån grossist så tar dom hem.
Får jag hem nån av dom så ska zebran ur karet ochså.
Hur var det, du har carpinte själv va ?
Mvh JariKommentar
-
Jo jag har några små carpinte tillsammans med en herrans massa andra ungfiskar, just nu så ligger de lite risigt till då jag har 5st citrinellumciklider i samma kar som just har färgat om och börjat bli rejält aggressiva. Jag kommer nog att byta in några av carpintena ganska snart, de minsta har det inte lätt just nu och de verkar inte växa så snabbt som jag hoppades... Men de två som är störst verkar klara sig ganska bra än så länge så de tänkte jag spara än ett tag, det skulle vara kul om man åtminstone kunde spara en hane som man lät växa upp och bli riktigt vacker.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jarinen, kollade in dina fisk bilder. Personligen tycker jag att du gar miste om en mycket vacker fisk. Dom ar ganska oanseliga tills dom ar runt 20 cm - eftersom dom vaxer ganska langsamt ar dom ovanliga i det format dom ska hallas - STORA. Hm...du skulle ha sparat...
Du kan kola in min carpinte pa denna lank – andra ditt beslut och ga och skaffa tillbaka honom..he! he!
Kommentar
-
Det är en prioritering jag gör i nuläget och mitt Synspila par och Tomocichlan är heliga i nuläget,så det är sällskap till dom jag är ute efter och Carpinten blev ändå lite fel.
Men jag hoppas på en större Vieja som jag nämnt tidigare eller några mindre.
Men jag säger som jag alltid sagt: intressantare fisk än carpinte får man leta efter, just nu får den inte spela förstafiolen i mitt kar och en carpinte känner inte till annat. Men en vacker dag så.
Jompastar : Din carpinte ser massiv ut, hur stor är den ?
FI: Citrinellum och Carpinte låter som en intressant kombination, två hårdingar ; )
Mvh Jari
Kommentar
-
Jag skulle tippa pa ca 23cm. Han ar valdigt massiv. Manga carpinte's ser valdigt taniga ut och det ar nagot dom brukar namna i cichlid kretsar har dar jag bor. Min har dog mycket bra vinklar och otrolig farg prakt lekande som icke lekande - altid maxad skrud. Man kan ju inte annat an alska en firre som visar sitt basta och med 99% av tiden altid har utsparrade fenor. Nu vantar jag bara pa en juste pannpuckel.
Jompa
Kommentar
Kommentar