Finns det nån här (medlem) eller nån affär eller är det nån som äger denna fisk?! Jag skulle vilja se den i verklighet, har bara sett Asiatiska versionen, finaste tycker jag (förutom gold) sen kommer den vita... Om du känner till nån affär som säljer fisken (typ i stockholm eller nåt svara) tack i förhand
Arowana (Golden)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
golden ÄR den asiatiska. den finns i en uppsjö av odlade varianter. de är cites-listade och syns inte ofta i handeln nånstans. Det går att importera direkt från asien om du skaffar alla tillstånd. en finare crossback kostar mellan 30-100k, en "vanlig" guld kostar nog inte mer än en vanlig silver-arowana, är det den du kallar vit? de finns på tex akvarieleasing just nu.
PS. du behöver ett rejält kar typ 2m+ för att hålla dom. och fullvuxna exemplar kräver en damm eller liknande.
fish r friend -
damm, nja men om du har tillräckligt stor akvarie och låg så bör den typ räcka eller.... 1200 liter? Såna akvarie ligger väl på 3 meter långt? Men hur ska den vända? bredden är väl typ bara 50 - 60?
akvarieleasing, ligger väl i stockholm va, jag hittar inte så bra i stockholm hittar typ bara till gamlastan, och djurgården område och närheten av centralstationen... Silver/vita som du tipsade, ligger den under 2500? om det är det så slår jag till nästa månad. Jag gick till akvarie affär i uppsala och fick priset för en svart 3500 kr han sänkte priset lite åt mig då, men ville inte ha.. 30-100? 10000?375 liter till L-malarKommentar
-
Vill passa på att tipsa om en jätte bra arowana länk också! OBS! Det är på Thailändska.
375 liter till L-malarKommentar
-
Glömde fråga, vem har varit på den här ställe?! Jag ska åka till Thailand nästa år på sommar! då vill jag gärna besöka den här ställe!!!!375 liter till L-malarKommentar
-
Akvariekällaren i Örebro har arowana, om du är på jagt efter en. Jag tror att den är till salu, vet dock inte vad de ska ha för den.
//Eric
Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs.
I am haunted by waters.
//Norman MacleanKommentar
-
Jag vill minnas att dom har ett par bjäsar på Aquaria (Djurgården, Stockholm)om det är titta du vill göra. Men ring i såfall och kolla först så jag inte lurar dit dig. http://www.aquaria.se/Kommentar
Kommentar