Black Ghost X 2??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FLIR

Black Ghost X 2??

Hej!
    Jag har ett akvarium på 375liter med diverse fiskar samt en Black Ghost på 25cm.
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hållit två eller flera Black Ghost i samma akvarium?
    En vän till mig vill nämligen göra sig av med sin Ghost som är ungefär lika stor som min, och jag tänkte höra om man kan ha två st samtidigt?
    Jag har nämligen för mig att jag har läst att man inte bör hålla flera i samma akvarium för att de stör varandras el(?) fält?
    Stämmer det?
    Vore tacksam för svar.
  • rostcikliden
    Användare
    • November 2003
    • 49

Ja det kan man
    mina akvarium 160l 110l 63l 43l 15l 2l akvarium

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

undrar hur de fortplantar sig om deras elfält stör varann, kanske måste de hitta sin magnetiska motpol eller nått?
      fish r friend

Kommentar

• So
        NCS Medlem
        • August 2003
        • 177

Jag hade 3 stycken i ett 790 liters och det gick utmärkt. Se bara till att dom har varsitt gömställe så dom inte behöver bråka om det. Jag använde svarta PVC rör som jag hängde längs rutorna och dolde med flytväxter vilket ger ett ”naturligt” skydd. Jag tror dock att det kan bli problematiskt att släppa i den nya då den gamla förmodligen har hela akvariet som sitt revir och då kan det sluta med dödsfall.

Kommentar

• Ola
          Användare
          • August 2002
          • 1232

Testa med att möblera om lite innan du sänker den nya BG,n. Då har ingen av BGna något revir att slåss om.

Mvh Ola
          ola lindeberg

Kommentar

• FLIR

Jag bara haft igång det nya karet i 2veckor eller så, undrar om min ghost har "kissat" in hela akvariet redan?!
            Ska bygga bra gömställen till båda innan jag intruducerar den nya så får vi se hur det hela går.
            tack för svaren allihop.. speciellt du orm

Kommentar

• Fiskar.nu
              Användare
              • September 2003
              • 442

det händer inget.... går att ha
              375 liter till L-malar

Kommentar

• cyntolopia-afra
                Användare
                • October 2003
                • 77

Orm

Har läst att BGns elfält inte stör varan på grund av att alla sänder ut olika sorters "signaler"
                Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

Kommentar

Arbetssätt...