jaaa. va ska man säga..*tokigt iaf*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • January 2003
    • 638

    #16
    Hej

    Behöver de vara genmodifierade? De kanske har fått nå´n färg sprutade i sig, i stil med glasabborrarna, men i det här fallet självlysande? Hur som helst är det beklämmande att se att alla dessa "oppfinnarjockar" verkar stolta över sina påhitt.

    Apropå genmodifikation, så läste jag i en engelsk kattidning att reglerna för rasstandardena på katter och hundar ska skärpas, de raser som har utséenden som gör dem handikappade (bulldog, mops, perser, munchkin m.fl), måste ändras så djuren kan fungera som de ska. Man kan ju hoppas att det sträcker sig även till fiskarna, så kanske papegojcikliderna kunde få komma tillbaka till sitt ursprung, och sluta vara en kuriosa som folk köper för att de har färger som smågodis, och för att de är "söta". Men att slöjstjärten, som funnits i evigheter, skulle gagnas av det, är väl för mycket att hoppas på. Kanske några av de senare, mest missbildade sorterna kanske, som t.ex himmelstittarna och golfbollarna i så fall.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #17
      citat:Behöver de vara genmodifierade?
      Det behöver dom naturligtvis inte vara, men det är dom. I alla fall presenterades dom i Singapore som de första fiskar som skapats med hjälp av modern genteknik.

      citat:För nån tid sen läs (>år) så diskuterades dessa firrar här och om jag inte kommer ihåg helt fel så var det just på initsiativ av Kejall Fohrman efter sin resa till singapore.
      Kommer inte ihåg exakt när jag skrev om det, men det är i alla fall helt rätt att jag tog upp dessa fiskar då de var nya i både CB och i olika forum.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      Arbetssätt...