aquaristic.net

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jojon80

    aquaristic.net

    Jag tycker att aquaristic.net är ett gäng nonchalanta *****. Dom lovar att skicka pakatet man beställt inom två till fyra arbetsdagar. Och mailar man dem upprepade gånger och frågar dom efter två veckor varför dom inte skickat än så får man inte ens ett svar tillbaks.

    Har inte bemötts på detta viset förut när jag skickat efter därifrån, Men nu blir jag less. Vad har ni andra för erfarenheter? Vore kul att veta...

    Nä tummen ner för aquaristic.net
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    citat:
    Jag tycker att aquaristic.net är ett gäng nonchalanta ******.
    Ja med tanke på hur du uttrycker dig så kanske det inte är så konstigt att du inte får svar?
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #3
      Själv har jag mailat vid två tillfällen på kvällen, och fått svar direkt på morgonen efter.
      Anders L

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Jag har heller inte haft problem med aquaristic.

        Tony Englund

        Kommentar

        • Trigger
          Användare
          • October 2003
          • 34

          #5
          Har just varit och hämtat ett paket på posten från Aquaristic.net. Tog knappt 3 veckor från beställningsdatum innan det kom fram; OK för mig just nu, men har man bråttom så kanske man ska handla någon annanstans.

          Är lite fundersam på vad de har för folk som packar paketen dock. Min order kom uppdelad på två paket, fine, men de hade stoppat bara två filtermattor i en kartong som var stor som ett trevåningshus och helt omöjlig att få in i bilen. Alla de andra sakerna kom i ett separat paket, men kunde mycket väl fått plats i jättelådan. Därmed fick jag betala dubbel frakt för det hela. Dessutom, vilket är värre, var det inte särskilt smart packat i den andra kartongen där alla de dyra grejorna låg:

          Direkt på botten av kartongen hade de lagt två Eheimpumpar, en 2028 och en 1260 samt två värmare. Sen låg en massa annat mindre ömtåligt nedstoppat runt omkring blandat med lite papper. Ovanpå alltihop låg en massa papper samt luftkuddar och gudvetvad. Väl skyddat från nedfallande tunga prylar med andra ord men inte särskilt väl skyddat i botten för oförsiktig förflyttning av kartongen. Resultatet var följande:

          Eheim 1260: Rejäl smäll hade knäckt insugsgallret och en del av själva kåpan runt pumpen. [B)]

          TetraTec värmare: En ca halvcentimeterstor glasflisa hade gått ur i botten av värmaren så det var hål rakt in i den elektriska härligheten. [B)]
          Upptäckte det pga jag undrade vad det var som rasslade längst ner i kartongen. Bävar för vad som hänt om jag stoppat i den i vattnet utan jordfelsbrytare installerad...

          Well, i övrigt såg det bra ut. Har just mailat om de trasiga grejerna så får vi se hur de hanterar det. Går det smidigt och billigt till så är jag nog nöjd trots allt, men låt oss se som sagt. [?]

          Mvh
          /Mats
          ___________________
          * 672l Malawi - Gradvis ökning av invånarantalet pågår.
          - Labeotropheus Trewavasae, "Chilumba" (2+4)
          - Labidochromis Caeruleus, "Golden" (3+4)
          - Melanochromis Cyaneorhabdos, "Maingano" (x+x = 8st...)
          - Copadichromis Azureus (1+1)
          - Ancistrus sp (1+1)

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #6
            Jag censurerade delar av tråden eftersom det bröt mot åtminstone två av forumets regler.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 1913

              #7
              Håller helt med jojon!
              Mitt kom efter 6veckor och jag hade mailat dom 5-6 ggr men aldrig fått svar...Men det har sakts många gånger har man inte tid och vänta länge så ska man inte beställa från tysklan!..

              Kommentar

              • Trigger
                Användare
                • October 2003
                • 34

                #8

                36 minuter tog det innan de svarade på mitt klagomail. Det är iaf jag nöjd med!

                Nästa steg blir att fylla i felanmälan på posten...
                /Mats
                ___________________
                * 672l Malawi - Gradvis ökning av invånarantalet pågår.
                - Labeotropheus Trewavasae, "Chilumba" (2+4)
                - Labidochromis Caeruleus, "Golden" (3+4)
                - Melanochromis Cyaneorhabdos, "Maingano" (x+x = 8st...)
                - Copadichromis Azureus (1+1)
                - Ancistrus sp (1+1)

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

                  #9
                  Jag hämtade inte mitt paket på posten, det kom utkört direkt hem... lite jobbigt, då det inte alltid är nån hemma och passar.
                  Anders L

                  Kommentar

                  • anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

                    #10
                    Visar här bara vilket trevligt svar med en liten föklaring, jag fick i dag efter en fråga jag mailade igår:
                    "Hi,
                    Sorry for the delay. We have to much work to fulfill every request
                    shortly. We get the thermostate back early next week. We send it then
                    asap to you.
                    Best Regards"

                    Det är ändå en trasig pryl som jag skickade för 3 veckor sedan, som de skall skicka till eheim och få tillbaka en utbytesdel, och sedan skicka till mig. Det får man nog realistiskt räkna att det tar 4-5 veckor.
                    Hur som helst så sköter de mailen ypperligt!
                    Anders L

                    Kommentar

                    • guineapig
                      Användare
                      • September 2003
                      • 72

                      #11
                      Jag beställde igår och fick mail idag att ordern var skickad....snabbare kan det nog inte bli. Sen får vi se hur lång tid UPS tar på sig.......

                      Men sist hade jag grejerna på ca 7 dgr och allt var OK packat.

                      De skriver på sidan att de har väldigt mycket att göra just nu men om man har bråttom så kan de prioritera vissa ordrar, så be snällt så går det nog fortare..

                      Daniel

                      Kommentar

                      • walle_1
                        Användare
                        • February 2003
                        • 708

                        #12
                        Dom borde lära sig av hjortgatan när det gäller packning. Hjortgatan packar hur bra som helst, man skulle säkert kunna göra som ace ventura utan att grejorna går sönder =)


                        MVH Martin

                        http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                        Kommentar

                        Arbetssätt...