Thailand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

    #16
    World Trade Center som spängdes i USA?
    375 liter till L-malar

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 1159

      #17
      Naturligtvis inte samma byggnad, men byggnader med samma namn. Min brorsa jobbar i WTC i Stockholm, så jag VET att det ligger ett där.
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #18
        Finns såklart i Göteborg också =)

        Tony Englund

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

          #19
          Ok, gör dom alla typ samma sak, vad dom nu gör. Nu vet jag i alla fall att det finns flera.
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • Durin

            #20
            Om jag inte minns helt fel, så finns det en liten zooaffär i Siam centre också. Tro det är på samma våning som musikaffären som säljer flyglar. Men den är då inget speciellt med den affären, vad jag minns.

            Leta också i Chinatown, som ligger i närheten av tågstationen som har fjärrtågen, där finns det nån akvarieaffär.

            Kommentar

            • GoSatta
              Användare
              • February 2003
              • 1686

              #21
              jo den i Siam har jag varit i, typ en thai variant av arken här i Sverige .. Annars har jag hört av thailändare att det är Chatuchak Park och deras helgmarknad man ska till om man vill hitta dom lite mer udda prylarna och rariteterna dom har nämligen en STOR djuravdelning där men mer vet jag om två veckor när jag e där (missade helt att det fanns djur där sist)
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

              Kommentar

              • Durin

                #22
                Var ligger Chatuchak Park? Ska eventuellt till Laos i jul, och då kan man ju passa på att stanna till i Bangkok.

                Kommentar

                • GoSatta
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1686

                  #23
                  det ligger mittemot den norra buss centralen/stationen i bangkok finns väl utmärkt på alla bangkok karotr jag har sett
                  /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                  http://www.gosatta.org

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    #24
                    Ang. Laos: Floden i Vang Vien är tillräckligt klar för att snorkla i. Där finns barber, rasboror och schisturor. Det går även snorkla i ett vattenfall + flodsystem i närheten av Luang Prabang.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Durin

                      #25
                      Tack för tipset Ola. Har vart på båda ställena, men tyvärr utan snorkelutrustning. Farsan jobbar på ett vattenkraftverk nära vietnamesiska gränsen, och den floden är också kristallklar. Där finns det rejäla barber som jag försökt få på kastspö, utan lycka tyvärr. Men det var kul att se fisken jaga dragen även om man inte fick någon. Blir definitivt till att ta med snorkegrejer, fast mest kanske för att passa på att dyka i Malaysia eler Thailand

                      Kommentar

                      • preske
                        Användare
                        • September 2003
                        • 77

                        #26
                        Jag ska oxå till Laos under jul! Har ni fler bra tips om snorklig där? Jag var där tidigare i år, I Vang Vieng och passerade med buss två timmar efter bussmassakern. Jag åker nog inte tillbaka dit... Vad kan man hitta för skoj i Mekong förutom sötvattensdelfiner?

                        Fredrik
                        275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

                        55L Scleromystax Barbatus 2+4

                        Kommentar

                        • Mohlin
                          Användare
                          • May 2002
                          • 139

                          #27
                          Var lite försiktiga med att dyka i sötvatten. Det finns parasiter som lever i vissa floder o sjöar som INTE är kul att få med sig hem. Nu vet jag inte hur det är i Thailand, men min man som har dykt i en herrans massa år, och jobbat som instruktör skulle aldrig gå ner i sötvatten sa han när jag föreslog det en gång.

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            #28
                            Generellt sett så är rinnande vatten "ofarligt" när det gäller snäckfeber. Den sydostasiatiska snäckfebern ska ju inte vara alls lika illa som den afrikanska dessutom. Duschar på strandnära hotell tar ju dessutom vatten direkt från sjön så det går ofta inte undvika ändå fast det är kanske skilnad på att duscha och bada. Tar man inte reda på vad som gäller i landet dit man kommer så har man kanske inte där att göra. Det gäller sjukdomar liksom kultur och regler. Sedan får man göra en personlig riskbedömning. Personligen tror jag att västerlänningar är extremt hariga i den här frågan samtidigt som det finns ställen där man absolut inte ska bada.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Mohlin
                              Användare
                              • May 2002
                              • 139

                              #29
                              Finns mer än snäckfeber.

                              Å andra sidan sa jag att man ska vara försiktig. Inte att man skulle avstå från att snorkla eller dyka.
                              Men det är faktiskt stora problem i vissa områden (tror mest att det är i Afrika) där folk blir blinda, eller lider av olika sorters mask och amöbainfektioner pga att de dricker och använder vattnet från den lokala floden. Och ändå borde de ju ha fått någon form av immunitet mot en del.

                              Kommentar

                              • Fiskar.nu
                                Användare
                                • September 2003
                                • 442

                                #30
                                blodiglar är tillräckligt farligt... tycker jag, läskiga typer dom där, dom kryper in i arsle på er... har hänt några gånger inte så grymt direkt.
                                375 liter till L-malar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...