If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min har kommit nu. Jag tycker att det är bättre att Ciklidbladet kommer i början av december. Förr när man fick skatteåterbäringen i början av december kunde den i bland innehålla otrevliga överraskningar, så icke ciklidbladet.
Vilken underbar timing!! Hemma för att måla om i lägenheten, och så kommer det ett "paket" ciklidblad dunsande på hallmattan nedanför postfacket...vid första handlaget så känns paketet som rekordtungt!
Om jag ska vara riktigt ärlig så väntade jag med att öppna paketet bara för att draaaaaa ut på det...ett enkel "Estrella-knyck" och vips! så öppnades plasthöljet med medföljande doft av nytryckt ciklidblad...en välkommen doft...en fin känsla att vända på första bladet och bara låta sig hänföras av intressanta reportage...vackra bilder...
Jag fick en välförtjänt paus...med en timmas fika läsande (scannande) igenom årets sista ciklidblad. Den ser helt underbar ut och det blir fantastisk läsning senare ikväll då jag går igenom varje bokstav och varje pixel...
En fråga till Kjell Fohrman:
Är detta nummer det bästa någonsin under din tid?
Stenhårt, brutalt och kritiskt betyg kommer senare...nu vill man bara sjunka ned i soffan och låta timmarna rusa i denna underbara värld av läsning...
Men haha är det bara min brevbärare som är dyng seg ? här sitter alla andra å säger hur bra detta nummer är och jag kommer få vänta en timme till eller nått =((
citat:En fråga till Kjell Fohrman:
Är detta nummer det bästa någonsin under din tid?
Ja det tycker jag definitivt och om man får säga det själv (ingen lär väl kunna hindra mig) så är det det bästa som någonsin kommit ut.
Främst är det väl bredden på innehållet som imponerar - det finns flera medlemsartiklar, flera mötesreportage, Hemma Hos reportage, allmänbildande (Vad är en fisk), recensioner - det enda som jag egentligen saknar i detta nummer är en teknik-artikel.
Självklart finns det dock flera saker som kan göras bättre - en miss är fotona till Cyprichromis-artikeln. Normalt sett så mailar Ad dem till mig, men han var just då i Afrika så Christian fick scanna från Cichlid News och det blev de ju inte direkt bättre av om man säger så (ej Christians fel).
Ciklidhälsningar
Kjell
Ännu ett kanonnummer! Tack!
Anette Mayers "Vad är en fisk"-artikel var för övrigt en mycket trevlig avstickare och jag sitter redan nu och väntar på att få ta del av Del 2.
Kommentar