Ciklidbladet 4/2003

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ciklidbladet 4/2003

Efter att ha korrekturläst nästa nummer av Ciklidbladet inser jag att det inte blir lätt att ta över redaktörskapet nu.
    Det känns som detta höjdarnummer blir mycket svårt att överträffa. Det är 56 sidor fullmatade med mycket bra artiklar och fina foton. Mixen av artiklar känns mycket bra och det finns mycket intressant läsning. Anette Mayers "Vad är en fisk"-artikel är en lite annorlunda artikel som jag tycker är mycket bra. Glädjande nog är andelen medlemsartiklar stor, men det finns också en mycket bra "proffsartikel" av Ad Konings.

Här har alla NCS-are något att se fram emot...dessutom kommer det ju ocskå en kalender för 2004. Den har jag inte sett än, men att Fredrik Hagblom har tagit fotona till den borgar för att den också är av hög kvalité.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

citatet känns som detta höjdarnummer blir mycket svårt att överträffa.
    Jo, jo vem vill göra det lätt för sina medmänniskor[], men jag är nog övertygad om att du kommer att lyckas.

I detta nummer tycker jag speciellt fotona blev bra - Kjell Nilssons Nannacara-foton förstås, men också t.ex. Ad Konings Cyprichromis-foto, Crenicichla-honan med yngel på sid. 25, för en gångs skull också ett bra foto som jag tagit på sid 53 på Jannes favoritmalawi (den nya Placidochromisen) bara för att ta några exempel.
    Däremot tycker jag att det blev en ovanligt ful fisk som kom med i nedre högra hörnet på mittuppslaget denna gång - men allt kan ju inte vara perfekt.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

citat:
      Däremot tycker jag att det blev en ovanligt ful fisk som kom med i nedre högra hörnet på mittuppslaget denna gång - men allt kan ju inte vara perfekt
      Jag trodde att den ingick i någon sorts "finn fem fel"-tävling, jag hittade nämnligen en annan ful fisk på sidan 8 .

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Vilken tur att ni väger upp med en riktigt vacker fisk på sista sidan !

Mvh Jari

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

citat:jag hittade nämnligen en annan ful fisk på sidan 8
          Ett stim med fula fiskar tydligen.

citat:Vilken tur att ni väger upp med en riktigt vacker fisk på sista sida
          Sorry men det behövs större tyngd än så för att väga upp de bägge fula fiskarna.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• David Johansson
            Användare
            • April 2002
            • 581

Detta blir verkligen ett kanonnummer, de fula fiskarna till trots []. Förövrigt inte helt olika en del bilder som förekommer i denna tråd.

Det märks verkligen att det är 56 sidor, nu kan vi snart trycka något på ryggen
            David

Kommentar

• Ola
              Användare
              • August 2002
              • 1232

Ooohhh, om ni bara visste som ni frestas!
              Längtar till jag får öppna första sidan i bladet. Så sitter ni här och diskurterar det

Mvh Ola
              ola lindeberg

Kommentar

• Christian Alfredsson
                NCS Medlem

• April 2002
                • 4197

Micke: Jag tror inte jag skickar ett prov på kalendern till dig. Det är mycket roligare med en överraskning. Bara jag, Kjell och Fredrik som sett den än
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Christian Alfredsson
                  NCS Medlem

• April 2002
                  • 4197

Vad har du för sistadatum att bli medlem inför det här numret?
                  Christian Alfredsson
                  http://www.zoopet.com
                  http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

citat:Ooohhh, om ni bara visste som ni frestas!
                    Längtar till jag får öppna första sidan i bladet. Så sitter ni här och diskurterar det
                    Ja någon "VIP-fördel" skall man ju ha för jobbet man lägger ner.
                    Skriver Kjell som just nu sitter och bläddrar i en utskrift av CB nr 4/2003.

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

citat:
                      Micke: Jag tror inte jag skickar ett prov på kalendern till dig. Det är mycket roligare med en överraskning. Bara jag, Kjell och Fredrik som sett den än
                      []Jag förstår att du behöver bilder att titta på eftersom du bara har tråkiga troffar i dina kar...

Kommentar

• David Johansson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 581

Vid närmare eftertanke är det nog så att detta nummer tillsammans med kalendern bara det är värt 250:-
                        David

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Dessutom tycker jag att det blir ovanligt många bra produkter i årets bonuserbjudande.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Har redan skickat iväg bonuserbjudandet till de som bor i Norge, Danmark och Finland.
                            Förhoppningsvis får jag iväg erbjudandet till de som bor i Sverige på måndag (vilket innebär att ni har det på torsdag), fast det hänger på om jag får hjälp av några Göteborgare med att plocka papper i kuvert på söndag kväll.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10777

citat: Dessutom tycker jag att det blir ovanligt många bra produkter i årets bonuserbjudande.
                              Inget illa menat till någon...men nu kanske bonuserbjudandet är mer som det egentligen skulle varit föregående år då. Jag har upplevt det som aningen produktfattigt och prisskillnaden har inte varit så stor mot ordinarie pris som man har önskat.

Jag har dåligt minne angående föregående års förberedningar inför bonusen, men det känns som om mer medlems-research utförts, angående önskemål, denna gång. Jag hoppas att det blir en positiv överraskning detta år!

citat:Vid närmare eftertanke är det nog så att detta nummer tillsammans med kalendern bara det är värt 250:-
                              Det blir OERHÖRT spännande när ciklidbladet kommer...

Kommentar

Arbetssätt...