Animal Planet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muppins
    Användare
    • September 2002
    • 96

    Animal Planet

    Är det någon mer än jag som har lyckats slå på Animal Planet i precis rätt stund?
    "The Natural World" handlar om när Amazonfloden översvämmas. Flera härliga undervattenbilder och mycket fisk. Man fick bla se arowana som hoppade två meter upp i luften och plockade insekter från träd.
    Tyckte jag såg något "jordätar-aktigt" glida förbi också...
    Det är så häftigt att se dem i deras naturliga miljö.
    Hoppas de visar detta programmet snart igen eftersom jag förstås misade en del i början....
    /muppins
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    med tanke på att det är discovery så lär det gå ca 1000ggr till =) . .men man får väl hoppas att det kommer till vanliga discovery också så vi dödliga får se.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • muppins
      Användare
      • September 2002
      • 96

      #3
      Ja...det hoppas jag också. För det var verkligen jättevackert.
      Tyvärr så har jag aldrig lyckats hitta någon bra sida med tv-tablå där de talar om precis vilket program som ska visas. ( det står ju typ bara "the Natural World", och det kan ju handla om vad som helst... ) Så det är bara att hoppas på att man prickar rätt nästa gång också...
      /muppins

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • February 2003
        • 1686

        #4
        www.tv.nu brukar visa vad som körs men dom har inte animal planet kom ja på nu . . discovery-europe.com eller vad dom har för adress kanske?
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • muppins
          Användare
          • September 2002
          • 96

          #5
          Skulle verkligen vara till stor hjälp om man hittade en sådan sida.
          Annars missar man ju för det mesta sevärda program...även om de visas 10000 gånger...
          Kollade på http://animal.discovery.com/ men de programmen stämde inte alls...
          Och på http://animalplanet.discoveryeurope....me/index.shtml stod det förstås "No Programme Details" kl 11-12...
          /muppins

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Enligt denna tabloid så går den KL 23.00 ikväll igen...



            Del två verkar gå imorgon KL 11.00 och 23.00...så man får hoppas att man har Animal Planet på då mitt TV-bolag ComHem visar ibland...och ibland inte.

            Kommentar

            • muppins
              Användare
              • September 2002
              • 96

              #7
              Åh...tack så hemskt mycket för den informationen!
              Hur kunde jag missa den sidan???
              Måste kolla ikväll och imorgon då...
              En hel del fisk visades som sagt var. Undervattensbilderna på översvämmade områden med trädstammar och fisk som simmade omkring där var väldigt fina...


              /muppins

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Låter väldigt intressant! Tack för att du väckte en slumrande akvarist med detta ämne...
                Nu finns det något gött att se fram emot på en måndagkväll...och tisdagkväll.

                Kommentar

                • Hasse_H
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1081

                  #9
                  Låter ju jättebra det...hade tänkt visa det programmet på föreningens videokväll i morgon... härligt. :-)
                  http://www.dagenstv.com/se är helt ok site med tablåer för de flesta kanaler som går att hitta i etern o rymden hos oss...
                  /Hasse

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #10
                    Jag läste att ni hade "träff" imorgon. Tyvärr förhindrar jobbet mig att besöka...[V]

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Sätter fart på tråden igen som påminnelse till att filmen visas nu Kl 23.00...för de intresserade.

                      UPDATE:
                      Jaha..ja...det var kört för mig...de visade Discovery Channel istället...om världens sexvanor..."Been there, DONE THAT!"[V]

                      Sicken bedrövlig otur!! För^¤#^*e ComHem!!

                      Kommentar

                      • Hasse_H
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1081

                        #12
                        Den var sevärd, men inte så intressant för akvaristen som jag hade hoppats...lite för mycket apor och fåglar, lite för lite fiskar som man känner igen från våra akvarium. Men en bra naturfilm hursomhelst.
                        Bilderna på hoppande arowanor var en höjdare, liksom den yngelvårdande arowana-hanen...
                        Fast jag börjar videokvällen imorgon med resan till Orinocos källor...i den finns det mer bilder på fiskar...
                        /Hasse

                        Kommentar

                        • muppins
                          Användare
                          • September 2002
                          • 96

                          #13
                          Nu har jag också kollat på hela filmen.
                          Som sagt var en hel del apor och fåglar också...lite synd.
                          Men undervattensbilderna är fina.
                          Ett stim kardinaltetror hade de fått med på filmen också, kul med lite "akvariefiskar"...
                          Ska ju visas ett program imorgon också ( del 2? ), får se om det är någon fisk med i det programmet.
                          /muppins

                          Kommentar

                          • David Johansson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 581

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av Tricella

                            Enligt denna tabloid så går den KL 23.00 ikväll igen...



                            Del två verkar gå imorgon KL 11.00 och 23.00...så man får hoppas att man har Animal Planet på då mitt TV-bolag ComHem visar ibland...och ibland inte.
                            Tack för tipset!
                            Som vanligt när naturfilmer påannonseras som undervattensfilmer i amazonas, eller andra intressanta områden för oss akvarister blir det alltid väldight mycket fåglar, apor och andra gällösa djur.
                            David

                            Kommentar

                            • muppins
                              Användare
                              • September 2002
                              • 96

                              #15
                              Har även kollat på andra delen nu. Den skiljde sig inte speciellt mycket från den första delen och tyvärr visades ganska lite fisk. Men en del undervattensbilder som visades var väldigt vackra.
                              /muppins

                              Kommentar

                              Arbetssätt...