Hjälp! Någon som har en ide???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hjälp! Någon som har en ide???

Mina fiskar biter av alla växterna. Ibland syns det att de är ätna på men för det mesta är bladen bara avbitna och ligger och flyter i ytan. Misstänker starkt att det är praktbotiorna som gör detta, tillsammans med siamesisk algätare. Någon som har nån ide på vad jag ska göra?
    Ger både flingfoder och tabletter som är för växtätare men det hjälper inte!
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

mjä det tror inte jag. vad mer finns i karet?
    fish r friend

Kommentar

• Gäst

Sebraciklider, eldbuk, skalar, kuliål, ancistrus algätare.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Om du har Zebraciklider så är det nog dom. Kolla länken om denna art överensstämmer med de du har:

Har du verkligen Zebraciklid tillsammans med Scalare? Tror nog inte att det är en så bra kombination.

Kommentar

• Gäst

Jo då, det är såna sebraciklider. Någon ide på vad jag ska göra för att bevara växterna?
          Funkar hur bra som helst med skalaren och sebrorna. Skulle tro att detta beror på att skalaren är lite större än Sebran och att den är ensam så den anspråkar inte om revir.

Kommentar

• Juanito
            Användare
            • May 2002
            • 180

Om man har tillräkligt stort akvarium ska det inte vara ett problem med scalärer och zebra. Zebrorna är ju rätt fredliga fiskar men skyddar rom och yngel kraftigt mot de som kommer för nära.
            juanito

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

vill man ha växter så är inte Zebror/Eldbuk några bra invånare. Skaffa plastväxter eller växter med tjocka blad.
              fish r friend

Kommentar

• Sven W
                Användare
                • October 2003
                • 157

För mig äter praktbotior och siamesiska algätare inte på växterna. Däremot är mina ancistrus väldigt förtjust i t.ex. svärdsplanta.
                /Sven

Kommentar

Arbetssätt...