Uscha, nu börjar jag bli trött. På mindre än en vecka har:
1 venustus simmat uppochner och är allmänt halvdöd men dock vid liv
1 ahli fick samma symptom, stendöd på ett dygn
1 apistogramma sp inca blivit sjuk och stendött inom 10 timmar
1 discus blivit mörkt färgad och dött inom 10 timmar
10 neontetror fått samma "yrsel" som malawisarna och dött inom ett par timmar
1 ancistrus dött utan att visa några symtom över huvudtaget
Malawisarna har gått i olika kar utan någon som helst förslyttning av fisk eller vatten. Ancistrus, tetror och discus har vart i gemensamt kar utan någon som helst flytt av vatten eller fisk (dock införskaffade jag discus och apistos förra veckan).
Jag har inte ändrat på matning, pumpar, filter, vattenbyten... så det enda jag kan tänka mig är att mitt kranvatten fått en släng av fisk-ebola eller vad tusan som helst. Förekommer det att vattenverken gör radikala förändringar i vattnet eller vad fanken kan fiskdöden bero på? Jag är livrädd att fiskarna i mitt stora kar skall börja trilla av också och måste ju få reda på vad som försigår..
Någon som har idéer vad man skall ta sig till?
(argh, ser jag jag postade detta i fel kategori, sorry)
1 venustus simmat uppochner och är allmänt halvdöd men dock vid liv
1 ahli fick samma symptom, stendöd på ett dygn
1 apistogramma sp inca blivit sjuk och stendött inom 10 timmar
1 discus blivit mörkt färgad och dött inom 10 timmar
10 neontetror fått samma "yrsel" som malawisarna och dött inom ett par timmar
1 ancistrus dött utan att visa några symtom över huvudtaget
Malawisarna har gått i olika kar utan någon som helst förslyttning av fisk eller vatten. Ancistrus, tetror och discus har vart i gemensamt kar utan någon som helst flytt av vatten eller fisk (dock införskaffade jag discus och apistos förra veckan).
Jag har inte ändrat på matning, pumpar, filter, vattenbyten... så det enda jag kan tänka mig är att mitt kranvatten fått en släng av fisk-ebola eller vad tusan som helst. Förekommer det att vattenverken gör radikala förändringar i vattnet eller vad fanken kan fiskdöden bero på? Jag är livrädd att fiskarna i mitt stora kar skall börja trilla av också och måste ju få reda på vad som försigår..
Någon som har idéer vad man skall ta sig till?
(argh, ser jag jag postade detta i fel kategori, sorry)
Kommentar