Akvarieshop online Tyskland...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Akvarieshop online Tyskland...

    Här finns en konkurrent till Aquaristikshop och Aquaristic.

    Worldwide delivery of Marine Reef Tank products. Directly from germany! Brands like Aqua Medic, Abyzz, Ati, Royal Exclusiv, Tunze and many more.
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

    #2
    blir inte det dyrt med frakten då, sen måste man ha kredit kort också. kanske inte alla yngre än 18 som har det direkt.
    375 liter till L-malar

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Man kan handla på postförskott...

      Priserna på dessa Tyska online affärer brukar ligga en bra bit under vad du får betala i Sverige hos Zoohandlare. Kanske finns det någon online butik i Sverige som kan konkurrera, men det får andra ta reda på i sådana fall.

      Hur många är under 18 på detta forum?

      Kommentar

      • Fiskar.nu
        Användare
        • September 2003
        • 442

        #4
        Jag fyller 18 om 4 månader.
        375 liter till L-malar

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

          #5
          Och jag ska också säga att all fiskar, akvarie och tillbehör har jag betalat själv! det är man stolt över när man inte har jobb och studerande! Inte som andra tiggar pengar från mamma och pappa för att gå till affären och köpa akvarie osv.
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Det är bra gjort av dig...men det är egentligen inte det som denna tråd handlar om.

            Jag frågade inte heller när du fyllde 18 utan jag frågade om hur många som finns på detta forum som är under 18 år.

            Mitt "tips" riktade sig till alla i forumet och de som inte kan (av olika anledningar), eller vill ta till sig det, avgör det själv.

            Kommentar

            • Gotrek
              Användare
              • September 2003
              • 64

              #7
              Jag har dålig erfarenhet av att beställa från tyskland. Har fått vänta i 4-6 veckor, vilket inte alls är kul.
              Patrik

              Kommentar

              • Henrik Dehlin
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 1913

                #8
                Och jag 6 veckor med plus att dom skicka med 2+1 meter slang som var i helt fel diminsion och sen hade jag även beställt 1KG flingfoder som inte var med varför vet jag inte fortfarande...För min del blir det inge mer tyskland iaf...

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #9
                  Tyskland skall nog ses som alternativ om man har tid att vänta och vill spara några kronor.

                  Jag har bara god erfarenhet av de tyska...men även av de svenska jag gjort affärer med.

                  Kommentar

                  • Sven W
                    Användare
                    • October 2003
                    • 157

                    #10
                    Har handlat på aquaristic.net en gång och fick snabba svar på mina frågor och leveranstiden var 2 veckor vilket var klart OK med tanke på att alla varor inte fanns på lager. Eftersom jag dessutom sparade in en dryg tusenlapp frakt inräknat har jag absolut ingen anledning att klaga. Jag kommer säkert att handla där igen om det blir något framtida "storinköp".
                    /Sven

                    Kommentar

                    Arbetssätt...