Ska man blanda fiskar? olika från olika världs delar.
Ska man blanda fiskar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
det beror helt enkelt på om de har lika ph-värden poch om de kan leva tillsammans när det gäller beteende osv. Det finns en hel uppsjö med faktorer som väger in så om de passar tillsammans så kan man göra det. Men dettta beror helt enkelt på vilka förutsättningar man har för att det skall lyckas. Man kan t.ex. inte blanda Tropheus med diskus eller skalarer med en grupp fenbitare osv...../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus -
man ska inte men man kan. (ibland)/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
-
Biotopakvarier är i mitt tycke klart övervärderat. De enda ska som finns är; att man skall ha de fiskar man gillar och som passar ihop med varandra och de förutsättnignar man kan ge dom./SvenKommentar
-
Ingenting har dött eller något bråk i akvariet, men kan dom liksom dö? det är vad jag vill veta liksom, men jag ska ändå ta bort alla fiskar och ha dom för sig senare375 liter till L-malarKommentar
-
Visst kan man blanda fiskar från olika världsdelar, sedan råder det delade meningar om man bör göra det eller inte. Men detta handlar delvis om tycke och smak.
Vad som är vikigt som i första hand inte har med världsdelar att göra är fiskarnas levnadsförhållanden. Man skall alltså inte blanda fiskar som vill ha olika vattenvärden, foder, inredning etc. Men också lugna fiskar med mer temperamentsfulla eller kanske aggressiva.
Man blandar ju inte lejon och pingviner i djurparken, av liknande skäl
Är det specifikt några arter du undrar över?DavidKommentar
Kommentar