Plastdunkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sven W
    Användare
    • October 2003
    • 157

    #16
    Har en Aqua Medic Standard 150 som jag köpte för ungefär 159 Euro från Aquaristic.net. Drygt en tusenlapp billigare än vad de skulle ha i den butik jag frågade i.
    /Sven

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #17
      Köpte min Prodac 136 l/dygn för ca 1300 kr tror jag från Flodströms...
      Anders L

      Kommentar

      • wenger
        Användare
        • February 2003
        • 233

        #18
        Tackar för svaren vart ni köpt det

        Men anli hittade inte nåt om prodac på deras hemsida på nätet men dom kanske har det ändå??

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

          #19
          maila dom så får du priser.
          Anders L

          Kommentar

          • wenger
            Användare
            • February 2003
            • 233

            #20
            Gjorde det just och har fått svar. 136L/dygn för 1432:- är ju en väldigt stor prisskillnad. Är din bra? Och finns det reservdelar till den i sverige om man ska byta nåt filter??

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #21
              Fungerar skitbra!
              Priskillnad mot min gissning? Ber om ursäkt men det var väl minnet som kommer ihåg vad det vill komma i håg...
              Jag förväntar mig att Flodströms fixar fram utbytesmembran/filter.
              Fats å andra sidan kanske jag investerar i ett nytt större när det blir dags, gissar att filtren är rätt dyra.
              Anders L

              Kommentar

              • wenger
                Användare
                • February 2003
                • 233

                #22
                Menade inte så *L* menade prisskillnad mot vad andra märken kostar i akvarieaffären här i sthlm dom ligger ju på strax över 2000:- Och då är det ju stor skillnad. Får man en bruksanvisning på svenska eller nåt annat språk??

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

                  #23
                  Nja, det är en italiensk pryl men det var nån lapp på engelska hur som helst. Lite instruktioner hur man skulle koppla ihop den. Adaptrarna passade inte just mitt behov så jag svängde förbi en vvs och kompletterade med en övergångsgänga för några tior.
                  Har haft den sen i våras och har tillverkat ca 80 L snitt i veckan.
                  Har numer ett högre behov (150). så den får gå några kvällar till.
                  Är helt nöjd, men jag har å andra sidan inget att jämföra med.
                  Tror det var fraktfritt om jag inte minns fel?
                  Anders L

                  Kommentar

                  • walle_1
                    Användare
                    • February 2003
                    • 708

                    #24
                    citattog i början av tråden, osmosvatten.
                    Ok, ursäkta för den dumma frågan men var är en osmosanläggning?


                    MVH Martin

                    http://m1.271.telia.com/~u27102612/

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 1159

                      #25
                      Egentligen är det en omvänd osmosanläggning de pratar om. Omvänd osmos är en filtrering genom ett membran som är så finmaskigt att inte ens lösta salter går igenom (väldigt förenklat beskrivet). Resultatet blir ett vatten som är fritt från det mesta. Detta används av företrädelsevis saltvattensakvarister, discusodlare, killifantaster och orkideeodlare.
                      // Magnus Arvidsson

                      Kommentar

                      • Sven W
                        Användare
                        • October 2003
                        • 157

                        #26
                        Omvänd osmos finns också beskrivet här http://www.ciklid.se/faq_artikel_visa.asp?NR=676

                        Själv använder jag det för att tillverka mjukare vatten till ett sydamerika-akvarium jag håller på att dra igång. Tack för tipset om orkideerna, skall genast köra över med dunk till svärmor.
                        /Sven

                        Kommentar

                        • wenger
                          Användare
                          • February 2003
                          • 233

                          #27
                          tackar igen Anli . Man är ju lite livrädd för att köpa vissa märken då man inte alltid får instruktioner på ett begripligt språk *s* bra att veta intervallerna för att göra rent eventuellt byta .

                          Sven W: Se bara till att blanda ut det med 10% vanligt vatten till orkideer annars mår dom inte bra .

                          Kommentar

                          Arbetssätt...