Utrustningsrecensioner vore kul, nya (och gamla) prylar m.m.
Nu har DU chansen att påverka Ciklidbladet!
Kollaps
X
-
-
Ett reoportage om olika fiskgrupper varje gång!
Kan börja med Mbunas för att sedan gå till Jordätare osv.
Ett nytt varje nummer, kanske 3-4 sidor vore perfekt..!/danneKommentar
-
Det var kul att komma tillbaka och se att det har kommit så många svar på mitt inlägg. Uppenbarligen är det ett ämne som berör och så ska det vara!
citat:
Magnus skrev:
Fler sidor och oftare .
Allvarligt talat så tycker jag att tidningen överträffat mina förväntningar under mitt första medlemsår, och om du gör ett lika bra jobb som Kjell är jag mer än nöjd!
Fler nummer är inte aktuellt, men av din smiley att döma tror jag att du är införstådd med det.
Det är bara att hålla med dig om att Kjell gör ett kanonjobb!
citat:
johan_lindgren skrev:
skulle man inte kunna göra hemma hos reportage fast då gällande de butiker som "sponsrar" ncs, så man kan få en lätt uppfattning om vad de har samt kanske några trevliga foton från butiken. (fördelen med att "vi" gör reportaget är att det blir utifrån en ciklidists synvinkel. altså inte för att sälja eller för att visa vilka guppies de har utan enbart inrikting på ciklidverksamheten i företaget)
kanske en post som heter "Månadens nyhet" tex om det lanseras någon ny spännande produkt som tex pump eller foder där det recenseras, detta kan även ligga på medlems nivår som styrelse nivå. olika tester och omdömen av diverse olika saker
Bokrecensioner förekommer redan, att recensera tekniska prylar är jag tveksam till men det ska givetvis tänkas igenom.
citat:
Tricella skrev:
Ciklidbladet håller en hög kvalitet och som jag ser det vill jag inte ha för stora ingrepp i denna underbara tidskrift som gett mig stor nytta och stort nöje genom åren jag varit medlem.
citat:
Zaphi skrev:
- Reportage från odlare i olika städer vore kul så man vet vem man skall besöka när man åker runt. Man skulle kunna ha artiklar om "Odlare i Göteborg", "Odlare i Stockholm" etc.
- Månadens räkmixrecept :-) Nah, kanske inte...
Fler foderartiklar skulle vara kul men det krävs att någon skriver dem.
citat:
Tricella skrev:
Jag är inte helt emot förändringar, men det bör göras utan att man förstör dagens modell för mycket. Jag förstår inte detta med att så fort det blir en ny redaktör så måste den sätta sin egen prägel på arbetet.
Har man ett vinnande koncept så ska man endast finslipa på det och inte kasta om saker hur som helst. En förändring som görs med eftertanke och med dagens koncept som bas har jag inget emot alls.
Det en del föreslagit här är ju endast innehållsförändringar och det är det ju inför varje nytt nummer.
Reportagen är väldigt bra och de artiklar som skrivits till dags dato håller en hög nivå och har varit väldigt lärorikt och intressant. Fortsätt att hålla denna höga kvalitet för det kan kräva sin man (eller kvinna) det också.
Ingen har sagt att det kommer att bli några drastiska förändringar.
citat:
Danny_C skrev:
Ett reoportage om olika fiskgrupper varje gång!
Kan börja med Mbunas för att sedan gå till Jordätare osv.
Ett nytt varje nummer, kanske 3-4 sidor vore perfekt..!Kommentar
-
Fortsätt även gärna med hemma-hos reportage om ciklidister. Alltid kul att se hurudana lösningar olika hobbyister har kommit på. Varför inte även uppfölja med nya besök ett par år senare.
mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag personligen älskade den "gamla" avdelningen Importnytt och hade gärna sett en återkomst av denna. Men det förutätter ju att importörerna är med på noterna.
MVH MarcusKommentar
-
Jeg må si at det en av de tingene jeg savner fra de gamle ciklidbladene er IMPORTNYTT!
Det som også vært artig med en presentasjon av gamle godinger som var populære på 70 - 80 tallet.Kommentar
-
Jag instämmer helt med föregående två. Importnytt borde återinföras.
mvh,Kommentar
-
Importnytt har diskuterats för något år sedan men anledningen till att det försvann var främst att kanalerna för import av nya arter blivit så många fler. Idag är det näst intill omöjligt att hålla koll på vad som kommer in i landet.
Men man behöver ju kanske inte täcka allt.DavidKommentar
-
Två andra anledningar till att det försvann var
1/ samma som för köp & Sälj, dvs när importnytt presenterades i CB hade det blivit inaktuellt.
2/ det var omöjligt för oss att avgöra vad som var NYTT och en del av de som skrev tog med allt så det till slut mest blev en reklamsida för importörerna.
3/ Idag har alla som ger rabatt till NCS-medlemmer eller annonserar i CB möjlighet att göra reklam i sin affärspresentation på Första sidan (vilket en del också utnyttjar) och då blir det ju också hela tiden rykande aktuellt.
Sedan tycker jag nog personligen också att det är betydligt viktigare att göra reklam för odling än för import.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Michael Persson skrev:
citat:CB ska inte förändras för att vi byter redaktör utan för att den ska utvecklas. Vem vill som exempel besöka en webbplats som aldrig förändras?Kommentar
-
Vad talar emot? =) Jag är också konservativ, men jäkligt ofta får man ta smällen att det faktiskt blir mycket bättre trots att man stretat emot. Forumets uppdatering är ett exempel.
Tony EnglundKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Michael Persson skrev:
citat:CB ska inte förändras för att vi byter redaktör utan för att den ska utvecklas. Vem vill som exempel besöka en webbplats som aldrig förändras?
Jag håller med om att inte all förändring är till godo med man måste testa för att kunna utveckla.
Jag vill se fler idéer och synpukter. Vad är bra idag och vad tycker ni kan förbättras?
Kommentar
-
Jag vet att jag kommer att få på huvudet för det här, men jag skulle gärna se att redaktören ger mer kritik på medlemsartiklarna innan de trycks. De flesta artiklarna är mycket bra, men ibland slinker det med någon som skulle behövas en eller flera omskrivningar innan det går i tryck. för övrigt skulle jag gärna se butiksartiklar IGEN, det har ju varit ett par av rabattbutikerna med redan. Fler hemma-hos blir det, har vi ju hört, och det är ju bra. jag skulle uppskatta om man får lite mer kött på benen angående hur dessa hemma-hos-odlare löst teknik och underhållsbiten lite mer. Det gynnar ju oss alla mer eller mindre =)
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
citat:Jag vet att jag kommer att få på huvudet för det här, men jag skulle gärna se att redaktören ger mer kritik på medlemsartiklarna innan de trycks.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
citat:Kjell Fohrman skrev:
Faktum är att vi kollar igenom alla artiklar och ändrar grövre fel - vi vill dock inte ändra allt för mycket eftersom det ju är en medlemstidning och den skall spegla olika nivåer.
citat:Björn skrev:
för övrigt skulle jag gärna se butiksartiklar IGEN, det har ju varit ett par av rabattbutikerna med redan.
citat:Björn skrev:
jag skulle uppskatta om man får lite mer kött på benen angående hur dessa hemma-hos-odlare löst teknik och underhållsbiten lite mer.
Kommentar
Kommentar