If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Man har ju sina favoritaffärer,personligen tycker jag både Globefish och akvarieleasing är flera snäpp bättre på det sortiment fiskar jag vill ha än akvarielagret.
Akvarielagret verkar tyvärr mer och mer inrikta sig på den gemene akvaristen som vill ha platy ,guppy ,svärdbärare och liknande.
Tycker man hittar mer ciklider i dem andra 2 affärerna.
Man har ju sina favoritaffärer,personligen tycker jag både Globefish och akvarieleasing är flera snäpp bättre på det sortiment fiskar jag vill ha än akvarielagret.
Akvarielagret verkar tyvärr mer och mer inrikta sig på den gemene akvaristen som vill ha platy ,guppy ,svärdbärare och liknande.
Tycker man hittar mer ciklider i dem andra 2 affärerna.
Kan nog stämma, fast jag har hört att Akvarieleasing köper all sin fisk från Akvarielagret. Dvs skillnaden i inriktning är nog helt med flit.
Globefish vet jag inte var de köper sina djur ifrån, men visst är det en seriös affär, och bland de bättre i Stockholmstrakten. Däremot har utbudet varit väldigt skiftande de gånger jag varit där (första gången jag var där hade de massor av VF malawi, i somras hade de nästan bara koi och guldfisk, och senast jag var där, för en månad sedan, hade de nästan inga ciklider alls, utan bara "vanliga" akvariefiskar typ guppy, platy, scalare...).
Det kanske är så att det är marknaden som talar, även hos Globefish. Tyvärr är det inte vårat huvudintresse som genererar pengar. Enligt en akvariehandlare som jag känner litegrand är vi ciklidioter den sämsta kund som finns.
Vi vet vad vi vill ha, vi vet vad det skall kosta, samt att vi ofta har ett bra kontaktnät och kan köpa det mesta privat, möjligen kan zoohandlaren få sälja en komplettering till en redan befintlig grupp.
Att globefish knappt skulle haft några ciklider alls för en månad sen verkar oerhört märkligt.. det var inte så att du helt enkelt missade deras ciklid-rum!? =)
Själv tycker jag att de är mycket bra på fiskar (ciklider) men framförallt bäst på akvarier! *nog med reklam*
Tja, vad vet jag... Kan ju berätta var jag hörde att de köpte all sin fisk från Akvarielagret: jag stod bredvid när en av de som jobbade där instruerade en nyanställd i hur han skulle göra för att beställa fisk.
Att globefish knappt skulle haft några ciklider alls för en månad sen verkar oerhört märkligt.. det var inte så att du helt enkelt missade deras ciklid-rum!? =)
Tyvärr inte. Det gick 2-3 golden där, det var ungefär allt. Killen i kassan sa att de väntade på en sändning, och att det var därför de hade så lite fisk.
citatjälv tycker jag att de är mycket bra på fiskar (ciklider) men framförallt bäst på akvarier! *nog med reklam*
Ja, akvarier är de bra på. Anledningen till att jag var där var just för att köpa ett akvarium.
Kommentar