If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den där filmen skapede en massa ståhej bland akvaristerna i USA i samband med att den släpptes där. Det ska tydligen ha sålts massor av clownfiskar i små plastkar till barn.
Usch...sådan här skit gillar jag inte! Det gör banne mig ont i akvarie-själen att se denna marknadsföring av en tecknad fisk som sedan generar oseriöst behandlande av Clownfisken i verkligheten.
Tycker iofs att artikeln var bra, den visade att det var besvärligt med clownfiskar, och inte som den numera klassiska kvinnliga försäljaren från tetra.
Som tur va är ju saltvattensfisk lite mer ovanligt i Sverige en i tex. USA så samma skit lär man inte få se här. Dock så rockade ju filmen iaf stenhårt!!
Som vanligt så håller sig inte expressen till fakta. Dom har lyckas att missförstå en del, detta trots att dom intervjuat kunniga mäniskor. Expressen är ju inte kända för att behandla källorna väl. Men det viktiga är att folk förstår att det innebär en del svårigheter att skaffa clownfisk. Dom som skall skaffa clownfisk kommer förmodligen inte att följa skötselråden i expressen utan leta sig vidare för att skaffa kunskap och det är ju det viktiga.
MVH
Magnus
PS, jag skaffade clownfisk innan jag hört om filmen DS
Kommentar