If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
vilken malawi ciklid jag har, det är helt blå på kroppen med en klargul skärtfena. jag kan inte komma ihåg vad den hette.
mvh kim
Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Jag hade Pseudotropheus sp. acei "Yellow tail" i ett par år och de var blev aldrig helblå på kroppen. Huvudet och lite till som mest. För det mesta var de gråsvarta. Stjärten var inte heller klargul utan mer gulvit.
Kanske hade jag inte optimala förhållande så att de inte kom i lekdräkt. Det var dock de charmigaste malawi:s jag haft. Alerta och bet mig alltid när jag rotade i akvariet.
Jag håller med Sven W!!
Jag har haft malawi till och från sedan jag var 12-13 år och jag måste säga att Acei är min absoluta favorit!. Av de 13 exemplar (4 hanar, 9 honor) jag hade i mitt 720 så färgade samtliga hanar ut till koboltblå färg. Men det bästa var att fiskarna går i något som kan beskrivas som stim. Jag vet inte om det är andra som har samma erfarenhet men det är aiallafall väldigt snyggt. Så när jag nu startar upp mitt 720 igen så är acei en given invånare.
//Eric
Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs.
I am haunted by waters.
Jodå visst är det snyggt när det simmar 20talet exakt likadana fiskar i ett riktigt stimm och alla färgar ut ordentligt.Detta är väl den enda Malawin som nästan ser ut som en saltvatten firre helst när man har ett par saltvattenrör (mkt blått ljus)
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
Kommentar