hur många

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

    hur många

    Skulle vara kul o veta hur många som matar sin fiskar ofta med cyklops och vad erfarenheterna är angående cyklops på malawi och tangayika ?

    Jag har själv dragit på mig en del underliga magsjukdomar i sammband med cyklops men vet inte säkert om det hadde med just det att göra eller om det bara var en ren tillfällighet att det blev så.

    Så dela med er av era erfarenheter nu =)
    http://www.aquariumstockholm.se/
  • supermick
    Användare
    • May 2002
    • 151

    #2
    jag har matat mycket med Cyklops och har aldrig haft problem ...
    men den cyklops jag köpte höll hög kvalitet
    hej hopp i plurret

    Kommentar

    • klassisk ära
      Användare
      • July 2003
      • 139

      #3
      "Skulle vara kul o veta hur många som matar sin fiskar ofta med cyklops och vad erfarenheterna är angående cyklops på malawi och tangayika ?"

      Cyclops är ett bra färgfoder och påminner om många Tanganyika-cikliders(Neolamprologus multifasciatus, N. Brichardi, Cyprichromis leptosoma med flera) naturliga föda. Jag matar alla yngel med en del Cyclops. Till skillnad från till exempel Artemia, så fungerar Cyclops även bra till växtätande Tangananyika-ciklider, till exempel hästnosar och Tropheus, då Cyclops består av mycket skal.

      Jag matar även med levande Daphnia. Men det tröttnar fiskarna på ibland(i alla fall den frysta) samt att det är ett sämre foder ur närings- och färgsynpunkt, har jag läst och hört.

      Mikael

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        citat:Jag har själv dragit på mig en del underliga magsjukdomar i sammband med cyklops men vet inte säkert om det hadde med just det att göra eller om det bara var en ren tillfällighet att det blev så.
        Jag tror inte att du skall äta cyclops själv......nej skämt åsido, jag har inte märkt något underligt med mina vuxna fiskar. Däremot har jag haft "massdöd" på yngel under en månads tid och de har utfodrats delvis med cyclops. Det kanske kan vara en anledning?!?!

        Jag har försökt att lista ut vad som skett med mina yngel, men jag har inte kommit till någon slutsats då fiskdöden bara varit två yngelarter och i ett yngelakvarium. (Röd Zebra och C.Afra Cobue)

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

          #5
          Jag förstår inte vad ni menar att mata med cyklops, cyklop som man dyker med eller? nåt liknande... vill gärna veta tack
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Cyclops är små foderdjur.

            Kolla länken:

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              #7
              De kallas också för "vattenloppor".
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              Arbetssätt...