Amanoräkor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diskus-ante

Amanoräkor

Hej är det någon som kan ge mig fakta om amanoräkor?

MVH: Diskus-ante.
  • INXS

diskus-ante,
    cardinia japonica skulle troligen inte fara bra med diskus, dom gillar kallare och hardare vatten.

Ha dom i ett kar med vaxter och lite algebevaxta dekorationer. Jag har aldrig sett dom ge sig pa fiskar eller hort detta men manga fiskar gillar rakmackor.

Jag har haft dom med agg men aldrig avkomma , men det finns manga som har haft battre tur an jag.

Om du kan fa tag pa dom sa finns det en rod variant som ser valdigt bra ut.

Kommentar

• Fiskar.nu
      Användare
      • September 2003
      • 442

Ja, fakta... dyra! var på affären och såg att räkorna kostade 40 spänn st, nu kom det annan räkor istället 100 nånting st! blaah
      375 liter till L-malar

Kommentar

• diskus-ante

Jag hade eventuellt tänk att ha dessa i ett sällskapsakvarium.
        Men tack ändå.

Kommentar

• tropfrog
          Användare
          • July 2003
          • 1842

Hej
          Om det är äkta amanoräkor så förökar dom sig inte i vanliga sällskapsakvarium. Man får ofta rom på honorna, men dom kan inte utvecklas i akvarium. För att larverna skall utvecklas till färdiga räkor så krävs det bräckt vatten. De färdiga räkorna måste sedan snabbt vänjas tillbaka till sötvatten. Det är bara larverna som tål bräckvatten inte de vuxna som till och med kan dö av salt i vattnet. Detta har med räkans naturliga miljö att göra. Larverna sveps med till havs så fort mamman har släppt dom, när dom blir räkor så letar dom sig upp i floden igen. Angående pris så brukar dom ligga mellan 15 och 30 kr stycket i södra Sverige. 100 kr stycket skulle jag vilja säga är ocker.
          MVH
          magnus

Kommentar

Arbetssätt...