If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
min sambo köpte malawiciklider åt mig idag, han i butiken visste inte vad det var troligtvis nån zebraart. Den har gulaktig bottenfärg med svarta prickar som flyter ihop på en del ställen. Några ideer vad det kan vara?
MVH MARIA
Din beskrivning stämmer in på i princip vilken MC-mbuna som helst. Fråga alltid säljaren om art och lokal variant när ni köper ciklider, om de kan de inte kan svara - avstå från att handla.
Det är viktigt att känna till för att inte blanda olika arter eller geografiska varianter med risk för korsning.
Din beskrivning stämmer in på i princip vilken MC-mbuna som helst. Fråga alltid säljaren om art och lokal variant när ni köper ciklider, om de kan de inte kan svara - avstå från att handla.
Det är viktigt att känna till för att inte blanda olika arter eller geografiska varianter med risk för korsning.
Helt rätt , avstå o köpa fiskar som inte säljaren vet vad dom heter eller vad dom kommer i från.
Bör man avstå från köp av tex L. fulleborni om man inte kan få reda på vilken lokalvariant det rör sej om trots att det är odlad fisk sedan många generationer, även om man inte har odlig som huvudmål?
hej
jo ringde igen till zoo och han sa att det var en metriaclima av nå slag, så då letade jag och det var rödzebra OB.
Bilden finns här på nordiska ciklidsällskapet.
MVH Maria
Hej igen
Kollade ni igen på bilden och den heter bara rödzebra fast den är fläckig....det finns ju en OB variant oxå hmmm ja nån av de är det,
MVH Maria
Kommentar