NCS Community

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spooky
    Användare
    • January 2003
    • 37

citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

alla får tycka givetvis. men hur kul är det med att komma med förslag o bli sågad. samt att motiveringen löd att man var rädd för spam och massa ungdomar som skulle komma hitt i massor. arugmenten verkar inte genomtänkte det var det jag reagerade på . är det inte bättre man kommer men konstruktiv kritik iställer för bara säga nej det vill inte jag.. sen är det din rätt att tycka så men jag behöver inte hålla med.
    iden är inte dum . Om det bara blir för betalnde medlemmar med login.
    Då är det helt okej tycker jag med med ditt förslag.

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

odilou: ehm, ser jag rätt? en person som faktiskt ska leka stavningspolis. på ett forum?

smilies, emoticons som de nu så populärt heter, har mig veterligen funnits med sen textbaserad digital kommunikation kom till. jag tror tom jag läst i googles newsarkiv om hur/var/när den första användes. å det var länge sen.

[sic]lid?
      fish r friend

Kommentar

• Torsten
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 647

citat:Ursprungligen skickat av orm

jag menar, hur kan de motstå en chans att få skriva fåniga *G* *asg* kjamizar och på andra sätt kladda ner sidan.
        Är inte detta exempel på just "emotions"?

Kommentar

• Christian Alfredsson
          NCS Medlem

• April 2002
          • 4187

Självklart är en community något vi kan titta på. Jag har idag beställt en demoversion som jag kan visa för styrelsen så man ser vad det egentligen innebär med en community.

Att enbart medlemmar kommer kunna använda funktionerna ser jag som en självklarhet.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Danny_C
            Användare
            • April 2003
            • 334

med medlemmar menar du medlemmar i NCS eller?
            Som har betalat...?
            /danne

Kommentar

• Christian Alfredsson
              NCS Medlem

• April 2002
              • 4187

Jag menar medlemmar i NCS.
              Christian Alfredsson
              http://www.zoopet.com
              http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

Torsten: emoticons. inte emotions. ber om ursäkt om jag svänger mig med för avancerad techno-lingo.
                fish r friend

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10777

Community? NEJ TACK!

Jag vill verkligen behålla den här seriösa nivån som ciklid.se håller nu. Jag vill inte ha någon leklåde-community eller ens raggnings-community (typ Lunarstorm).

Den här sajten har en nisch som är till för akvarieintresserade och där skall den stanna. Jag gillar inte Zoopets bredd då det förekommer en massa larvigt skit på det forumet, och då är det helt underbart att ha ciklid.se som gör det seriöst på den nivån som det skall vara...

Det är mycket beroende på de medlemmar som finns här på ciklid.se och sajtens forum som gör att denna sajt håller just denna professionella stil.

*De som vill vara på en community kan ju öppna ett fönster till och gå till en sådan sajt så får man lite av varje samtidigt*

Kommentar

• Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

vad är det som gör att det ska bli "leklåde" community. det är ju samma medlemar som är här idag som får tillgång till det. det verkar inte som det gått fram. det blir ju inte för alla..

Detta innebär att du måste ha betalt din medlemsavgift för att kunna vara med på det.

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Ja det är i första stadiet kanske, Johan_lindgren. Jag är inte så övertygad om att det kommer att vara så längre fram.

Om man vill bredda eller förnya sajtens funktion för medlemmar så kan man faktiskt göra det på annat sätt än "community".

Kan någon på ett seriöst sätt motivera att ciklid.se behöver en "community" som ter sig på annat sätt än det vi har nu (forum,medlemsregister,profil med namn-foto-fakta)?

Kommentar

• Torsten
                        NCS Medlem
                        • September 2002
                        • 647

citat:Ursprungligen skickat av orm

Torsten: emoticons. inte emotions. ber om ursäkt om jag svänger mig med för avancerad techno-lingo.
                        "Techno-lingo"?
                        Jag känner mig för gammal, endå gillar jag communitys....

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10777

Jag har inget emot "community´s" i den benämningen, men jag gillar det inte på denna sajt.

Jag tror också att en community skulle ge ett stort merarbete för de ideellt hårt arbetande () styrelsemedlemmarna i NCS.

Kommentar

• Johan
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3029

en fördel skulle vara att om jag tex har sett en bra bild på någon medlems fisk här så kan det vara intresant att se mer utav vad den medlemen har för något annat. men det går inte nu för nu ligger bilderna sprida under art namnet.det vore bättre om de kunde dels ligga där de ligger nu men även att de är samlade på resp memdlem så man kan se vad just den medlemen har för något. om man ska jämnföra med något så blir det som tex med "prylar " på lunarstorm. varje medlem kan där lägga upp sina bilder så man ser vad just den har för något. detta är den främsta anledning till att jag tycker det vore bra.

en fördel till är att det innebär att man själv kan lägga upp vilka bilder man vill. utan att de ska "godkännas" av den som sköter medlemsgalleriet. för som jag tex ville visa på en tråd ett par nicuraguensa så kunde jag snabbt lagt upp den bilder på mitt krypin o hänvisat den andre medlemen dit. nu fick jag maila bilden vilket innebär att de andra som är med o skriver på tråden inte kan se bilden. o missar då en del i disskusionen.

Kommentar

• walle_1
                              Användare
                              • February 2003
                              • 708

"sen är det din rätt att tycka så men jag behöver inte hålla med"

Nej, jag har inte sagt att du måste hålla med, jag sa bara min åsikt på saken. Jag är fortfarande emot förslaget men som sagt det bryr mig inte speciellt mycket om det skulle gå igenom för det är ju som du säger, man kan låta bli att titta.

MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

""Techno-lingo"?
                                Jag känner mig för gammal, endå gillar jag communitys...."

Torsten: inse din ålder, ingen ide att försöka begripa. Ge upp! Det har jag gjort med stolthet! Man kan gå mot ålderdomen med en viss värdighet.
                                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...