NCS Community

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walle_1
    Användare
    • February 2003
    • 708

citat:hmm kanske en misstolkning.
    detta är inte riktagt mot gimpan.
    men det finns en tendens att när det kommer nya förslag så är det snabba att såga det, varför inte tänka o se om det finns positiva saker med det hela. detta är ju till för alla medlemar o då råder det olika smaker. o det får man acceptera. jag kan se fördelar med ett community men då man kan styra hur man ska fylla i ev hur det ska så ut så tror jag inte det kan bli dåligt om det finns intresse för det. jag tycker det låter trevligt. jag tycker man kan få en komplett bild på hur folk har det hemma i sina kar. det är givetvis roligt att titta på andras egna hemsidor, men alla kan inte eller har tilgång till att göra egna hemdsidor. sen så vet vi ju inte hur medlems galleriet utvecklas.
    Ja just det ja, ALLA får ha sin åsikt. Varför får inte vi säga vad vi tycker då utan att du ska dra igång världens diskussion? Jag tycker inte att det är någon vidare idé men jag kommer ju inte precis gå och dö om idén går igenom.

MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

alla får tycka givetvis. men hur kul är det med att komma med förslag o bli sågad. samt att motiveringen löd att man var rädd för spam och massa ungdomar som skulle komma hitt i massor. arugmenten verkar inte genomtänkte det var det jag reagerade på . är det inte bättre man kommer men konstruktiv kritik iställer för bara säga nej det vill inte jag.. sen är det din rätt att tycka så men jag behöver inte hålla med.

Kommentar

• Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

det var mycket genomtänkt, du har inte tänkt på det bara.
        fish r friend

Kommentar

• Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

Communitys är knappast något som endast den yngre delen av populationen på internet besöker. Det finns massor av olika, den mest kända är nog "Lunarstorm", det fanns en kul kopia för några år sedan "Luderstorm", Spraydate är en, Zoonen, mfl.

På vissa "akvariefiskrelaterade hemsidor" vill några chatta, en funktion som används på många olika communitys. Nu tror ju några att man bara ska prata om sin hobby där och hur kul är det? >=)

Grunden för en community är givetvis ett gemensamt intresse, men funktionerna gör det roligare att besöka sidan flera gånger, tex. bildarkiv, gästböcker, chattar mm.

Om vi nu "skapar" en community så kommer den oxå att kosta. Kostnader som antingen betalas av oss medlemmar, eller med reklam! Oavsett vilket så är intresset att få in så mycket pengar så det iaf går runt. Skall man då kasta skit på folk med nya idéer, såga dom som skriver "kajm", "*G* mm. så kommer antalet intresserade potentiella medlemmar minska.

Nya idéer måste få komma fram utan missförstånd. Denna sidan kommer på ett eller annat sätt utvecklas mer och mer mot en community, och nya "tjôtrövar" som jag kommer sitta å förundras över hur "rädda" vissa är för att ungdomar ska komma med sitt "internetspråk" och ta över!!

Ett förtydligande..
          Om Luderstorm kan man läsa på http://almers.nu/Sidor/Kontakt/faq.html#7

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

*G*,kajm *S* ??
            Underbart skönt att jag inte fattar ett skit av ovanstående.
            Ännu en fredag kan man gå hem med högburet huvud och känna förtröstan att man inte har besudlat hjärnan med onödig information.
            En ciklidsida skall vara smal och otrendig. Inget tingeltangel.
            Ciklider punkt slut.

Cognacen väntar i biblioteket på husse... skål i förväg!
            Anders L

Kommentar

• Gimpan
              Användare
              • August 2003
              • 183

Oki vi lite yngre ciklidfantaster kanske behöver lite så kallat " tingel tangel" Vilket inte är blaj utan bara bredare infokälla. Jag tror det finns en viss rädsla för förändring hos en del. "Det var bättre förr" tycker jag är en bra slogan för eran motkampanj *bara på skoj*
              JimmY CasH

En "Viktoria" tack!

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Vad är det egentligen ni saknar, community-fans? Information finns ju i ofantliga mängder här, och saknas det info om något kommer den med blixtens hastighet om du frågar i forumet.

Jag håller med Anders, både om tingeltangel och cognac

Tony Englund

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

summa summarum, skall detta fortsätta vara det enda svenska forum för faktatörstande seriösa akvarister eller ska det bli ännu en virituell lekplats för barn i olika åldrar? inget fel att vara barn eller ha en speciell ålder, men _var sak har sin plats_.

Vi ser ju redan hur förespråkarna av "communitys" spårar ur och verkar ha grava problem att utrycka sig på ett någolunda hövligt sätt.

att påstå på att medlemmar som är negativa mot communitys skulle vara rädda för förändring är skrattretande, vart är isåfall protest-stormarna mot det nya bildarkivet? gissa vilka medlemmar som har vart med och sett internet (webben) ändras från plain-text till en orgie i animerade giffar till det relativt vettiga mediet det har blivit idag?

att häva ur sig felaktiga slutsatser och barnsliga kommentarer fungerar kanske på communitys där inteligensen är lika låg som medelåldern, men det fungerar nog sämre här. hoppas jag.
                  fish r friend

Kommentar

• Gimpan
                    Användare
                    • August 2003
                    • 183

Vad är det som är påhopp? Och vad finns känslan för lite humor? Grava problem med att uttrycka mig och vara ohövlig tycker jag själv är ett påhopp...och ett som jag tycker stämmer ganska dåligt oxå. Men du kanske syftade på nån annan? Sen är det klart att ingen tycker illa om fler bilder, jag säger bara att det finns ett alternativt sätt att visa dom och då medkommer även andra fördelar. Om sidan NU inte är barnslig och oseriös, vad säger att den ska bli det sen då? Speciellt inte om den är knuten till medlemskapet. Jag håller med om att det ABSOLUT INTE får bli nån blajsida, jag tror bara inte det inträffar.
                    Mvh
                    JimmY CasH

En "Viktoria" tack!

Kommentar

• Danny_C
                      Användare
                      • April 2003
                      • 334

"krypin" eller liknande behövs ju inte...
                      Eftersom det funkar bra idag så kan man bara ha på varje profil med info där man kan klicka på t.e.x:
                      "Användarens Bilder", "Användarens Artiklar"

Det räcker ju gott och väl... Behövs ju kanske 100 mb utrymme men det kostar iofs bara typ 200 kr/året med ett snabbt Webbhotell...

Tycker min idè är bäst...
                      Vad tycker ni om den?
                      /danne

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Danny_C

"krypin" eller liknande behövs ju inte...
                        Eftersom det funkar bra idag så kan man bara ha på varje profil med info där man kan klicka på t.e.x:
                        "Användarens Bilder", "Användarens Artiklar"
                        Som sagt, funktion för "Användarens Bilder" kommer inom en snar framtid.
                        "Användarens Artiklar" tycker jag att ni ska skicka in för publicering i CB istället. Då kommer de också med ett par års fördröjning på ciklid.se, detta för att ge medlemmar fördelen att få ta del av nya artiklar först.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Bilbo
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 1159

Jag har påpekat det tidigare, och kan påpeka det igen.
                          Jag tycker ciklid.se är en utmärkt Webbplats, det enda jag önskar är att vi betalande medlemmar skulle ha lite mer fördelar av vårt medlemsskap. Idag är väl (?) den enda fördelen att vi kan lägga in bilder. Detta tror jag skulle öka medlemsantalet på sikt, men att göra det till en community ser jag ingen som helst anledning att göra.
                          // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Danny_C
                            Användare
                            • April 2003
                            • 334

Då är jag nöjd iallafall...
                            /danne

Kommentar

• odilou
                              Användare
                              • April 2002
                              • 308

Orm skrev:
                              "Vi ser ju redan hur förespråkarna av "communitys" [sic] spårar ur och verkar ha grava problem att utrycka [sic] sig på ett någolunda [sic] hövligt sätt."

"att häva ur sig felaktiga slutsatser och barnsliga kommentarer fungerar kanske på communitys [sic] där inteligensen [Bonus-sic! Du måste skämta?!] är lika låg som medelåldern", men det fungerar nog sämre här. hoppas jag."

Ja, det fungerar nog sämre här. Vän av ordning dristar sig då till att fråga: varför skriver du inlägg som i överflöd innehåller alla de community-oskick du förargar dig så över? (Inklusive stavfel, "smileys", "grava problem att utrycka [sic] sig någolunda [sic] hövligt", "barnsliga kommentarer" etc.)

Kommentar

• Spooky
                                Användare
                                • January 2003
                                • 37

citat:Ursprungligen skickat av GoSatta

Om det ska komma "community" funktioner så hoppas jag att det är för members only! Jag har iaf ingen lust att med min medlemsavgift betala fram ett allmänt community alla zoonen (även fast jag då aldrig tror att ciklid.se skulle kunna bli något så hämskt)

Perosnligen tycker jag att ciklid.se ska rikta sig mot sina medlemmar ett bra allmänt forum finns redan på zoopet.com
                                Helt sant , kan bara instämma .

Kommentar

Arbetssätt...