Hemmagjorda moduler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    • May 2002
    • 374

Hej, jag har gjort på en massa sätt genom åren, det som blev bra men skitdyrt och jobbigt var med exopyplast, som jag använde ungefär som glasfiber. Sedan på med betong i olika färger, sedan yttäcka allt med exopylack...... blev snyggt och hållbart, tunna väggar så man får plats med mycket filtrering och annat i moulerna.

Lycka till.
    /Carl
    Senast redigerad av Carl; 20 October 2009, 08:12.
    www.stockholmsciklidklubb.com

Kommentar

• doohan
      Användare
      • August 2004
      • 1604

Hej

Ursprungligen postat av Anders O
      kolla på kinn.com de har mycket roligt, att leka med köpte polyharts har gjort "stenar" till mina kräldjur skulle funka i akvarie. Enda kruxet är färgsättning man måste ha en konstnärlig sida som är så där hos mig
      Anders!

har du sålt dina troffar och akvarium?

Kommentar

• Anders O
        Användare
        • March 2007
        • 49

Ursprungligen postat av doohan
        Anders!

har du sålt dina troffar och akvarium?
        Ja, alt borta nu, akvariet lämnade idag.
        har haft tropheusar i ca 10 år men nu är de borta (kommer kanske nya framöver) det funkade inte med ett 600liters på trägolv (90 år gamalt hus)
        Bara ett 200liters kvar med L-malar
        Anders ohlsson
        klippan

Kommentar

• doohan
          Användare
          • August 2004
          • 1604

Jo

Ursprungligen postat av Anders O
          Ja, alt borta nu, akvariet lämnade idag.
          har haft tropheusar i ca 10 år men nu är de borta (kommer kanske nya framöver) det funkade inte med ett 600liters på trägolv (90 år gamalt hus)
          Bara ett 200liters kvar med L-malar
          jag såg dina annonser och undrade om du hade tröttnat. Men trägolv kan vara lömska att ha stora akvarier stående på.

Jag har iof golvspånplattor a 22mm, men lade ändå på ett löst klickgolv ovanpå golvet som ett avlastningsskydd som jag gjorde ca 20cm längre och 20cm bredare än ställning mitt 660L stod på. Lite svettigt med det höll den tid jag hade mitt 660L.

Du får skaffa ett 400L o köra en grupp troffar

Kommentar

Arbetssätt...