Återkommer med detta när jag gått igenom allt. Har kategori 5 och 6 kvar.
Fototävling
Kollaps
X
-
-
Återkommer med detta när jag gått igenom allt. Har kategori 5 och 6 kvar.Kommentar
-
Här kommer en sammanställning på hur många fotografer och bilder som tävlar.
1. Akvarium och biotoper - 15 fotografer - 55 bilder
2. Ungdom - 13 fotografer - 60 bilder
3. Teknik och Inredning - 7 fotografer - 54 bilder
4. Artbilder Amerika - 40 fotografer - 176 bilder
5. Artbilder Afrika - 43 fotografer - 288 bilder
6. Artbilder Asien, Oceanien och övr. världen. - 20 fotogafer - 72 bilder
Kommentar
-
Här kommer en sammanställning på hur många fotografer och bilder som tävlar.
1. Akvarium och biotoper - 15 fotografer - 55 bilder
2. Ungdom - 13 fotografer - 60 bilder
3. Teknik och Inredning - 7 fotografer - 54 bilder
4. Artbilder Amerika - 40 fotografer - 176 bilder
5. Artbilder Afrika - 43 fotografer - 288 bilder
6. Artbilder Asien, Oceanien och övr. världen. - 20 fotogafer - 72 bilder
Kommentar
-
Oj vad många bidrag!
När tävlingen är över så vore det jättekul om samtliga bilder kunde läggas ut på någon webbsida så att man inte missar något tufft foto som kanske inte platsar i CB. Jag förstår att det skulle ta mycket serverutrymme men om man använde de förminskade "jurybilderna" eller kanske förminskade dem ytterligare så kanske det skulle vara en möjlighet. Många kansken... ...men tänk vilket fett fotoarkiv det skulle bli.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Oj vad många bidrag!
När tävlingen är över så vore det jättekul om samtliga bilder kunde läggas ut på någon webbsida så att man inte missar något tufft foto som kanske inte platsar i CB. Jag förstår att det skulle ta mycket serverutrymme men om man använde de förminskade "jurybilderna" eller kanske förminskade dem ytterligare så kanske det skulle vara en möjlighet. Många kansken... ...men tänk vilket fett fotoarkiv det skulle bli.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jättekul med så många deltagare (ca. 140) och foton (ca 700) - långt över förväntan.
Man kan väl säga att detta har tagit oss på sängen och det gör det ännu svårare för oss i juryn att utse en segrare.
Jag kommer att föreslå att vi delar ut mer än ett pris i varje klass, sedan får vi diskutera hur vi på bästa sätt skall förevisa de insända fotona för medlemmarna (det blir i alla fall 5 sidor i nästa nummer av Ciklidbladet).
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Jättekul med så många deltagare (ca. 140) och foton (ca 700) - långt över förväntan.
Man kan väl säga att detta har tagit oss på sängen och det gör det ännu svårare för oss i juryn att utse en segrare.
Jag kommer att föreslå att vi delar ut mer än ett pris i varje klass, sedan får vi diskutera hur vi på bästa sätt skall förevisa de insända fotona för medlemmarna (det blir i alla fall 5 sidor i nästa nummer av Ciklidbladet).
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
hoppla det var som tusan va många bidrag det blev , men så grymt kul. en akvarietorsk skom jag sitter o gluttar tom på blocket för att ev kunna få en glymt att en bra bild på olika akvarium ,ni kanske kan portionera ut bilderna över året i bladet efter ni tagit med de vinnande i första nr. sen som tidigare föreslagits vore det grymt att lägga upp dem här. förstår om det kommer ta tid..ujujuj vilken ansamling det blevKommentar
-
hoppla det var som tusan va många bidrag det blev , men så grymt kul. en akvarietorsk skom jag sitter o gluttar tom på blocket för att ev kunna få en glymt att en bra bild på olika akvarium ,ni kanske kan portionera ut bilderna över året i bladet efter ni tagit med de vinnande i första nr. sen som tidigare föreslagits vore det grymt att lägga upp dem här. förstår om det kommer ta tid..ujujuj vilken ansamling det blevKommentar
-
Jag har idag suttit och kollat igenom alla 700 fotona - massor av riktiga kanonfoton. Som förväntat kommer det att bli oerhört svårt att plocka ut de bästa bland så många.
Det enda jag kan sätta på minussidan är väl egentligen att det är väldigt få foton som visar hela akvarier och de som finns är oftast väldigt oskarpa. Bra fiskfotografer finns det många, men bra akvariefotografer verkar det finnas få av.
En annan iaktagelse - ciklidfotona dominerar oerhört. Mer än 90% av alla foton visar ciklider.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
kanske fredrik H kan ge några bra tips för att få ett bra kort på hela karet.
de problem som jag får är att de blir som du säger suddiga o sen så har blir karet så litet då det är ett 720 för jag måste backa så mycket o då ser "roligt" ut. kankse kan ta o testa att ta ett panorama kort o sen montera ihop det.
va säger du fredrik hur gör man lättast för att få skärpa på hel kars vy?Kommentar
-
Använd stativ och självutlösaren på kameran, kan inte bli enklare än så. Räkna dock inte med att firrarna blir speciellt skarpa pga lång slutartidKommentar
-
Det är supersvårt. Man ska helst ha massor av blixtar och utrymme ovanför karet. Om fiskarna ska vara oskarpa är det förstås lättare som Ralph säger.
mvh,Kommentar
-
verkligen, massor av blixar=massor av $
man får väl samla kompisarna som har blixt o se försöka heheKommentar
Kommentar