Idag åkte jag på zoo och skulle skaffa en crenicichla proteus hanne. Det fanns två stycken men dom är såpass små än så det är svårt att säga vilket kön det är. Men då till det stora problemet. Den största av dom, vilket var den jag tänkte köpa, hade igår gett sig på en mindre proteus och försökt svalt den vilket resulterade i att käken hoppade ut led på han. Det kan även vara så att han har brutit något i den så han inte kan röra den eller något sånt. Det går iaf lätt att stänga munnen på han för hand, men när man stoppar ner han i karet igen så åker den upp på vid gavel. Detta gjorde att jag var ju tvungen att köpa den lilla fisken istället, men ägaren kunde iaf inte sälja den andra så jag fick den med gratis.
Hur ska jag göra, försöka att få tillbaka käken på honom eller bara låta han vara så fixar han det själv?
Går det inte inom några dagar så kommer jag naturligtvis avliva honom, men jag vill ge han en chans först.
Det ser inte lovande ut så vi får hoppas att den mindre är en hanne så han kan bli partner med min hona.
Hur ska jag göra, försöka att få tillbaka käken på honom eller bara låta han vara så fixar han det själv?
Går det inte inom några dagar så kommer jag naturligtvis avliva honom, men jag vill ge han en chans först.
Det ser inte lovande ut så vi får hoppas att den mindre är en hanne så han kan bli partner med min hona.
Kommentar