nu ska här byggas en malawibiotop med de medel som får plats och passar mitt estetiska sinne. jag tänkte mig övergågnszoonen i malawisjön och vanliga mbunas. arterna ska harmoniera så till vida att ske ska kunna finnas sida vid sida naturligt (med daah, biotop, onödigt att nämna igen...).s and och sten får jag ta det som mest efterliknar de naturliga förhållandena i sjön.
akvariet jag planerar är egentlige "fel" då det blir ett hörnakvarium med välvd framruta och måtten 107*107*60 (dryga 470l)
så till saken: vilken sten och sand på svenska markaden passar bäst? artförslag på invånarna? vilken mal bör då passa? (gökmal eller??). förlag på bakrund? btn kan bli svårt med tanke på burkens utformning...
ja ja, svar uppskattas
akvariet jag planerar är egentlige "fel" då det blir ett hörnakvarium med välvd framruta och måtten 107*107*60 (dryga 470l)
så till saken: vilken sten och sand på svenska markaden passar bäst? artförslag på invånarna? vilken mal bör då passa? (gökmal eller??). förlag på bakrund? btn kan bli svårt med tanke på burkens utformning...
ja ja, svar uppskattas
Kommentar