Hur kan det komma sig att det är färre artbeskrivningar på ciklid.se än på zoopet.com (menar självfallet då ciklider) ?
Färre artbeskrivningar än
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Räknar man med alla artbeskrivningar som finns bland artiklarna finns det faktiskt fler arbeskrivningar (på ciklider) här på ciklid.se än zoopet.com.
Artbeskrivningarna som finns här på ciklid.se är hämtade från Ciklidbladet där det finns en artbeskrivning per nummer.
Beskrivningarna läggs in på ciklid.se med ungefär 2 års fördröjning sedan de publicerats i Ciklidbladet. Just nu finns det ett antal som väntar på att läggas in.
Söker du information om en viss ciklid rekommenderar jag en sökning i artikelarkivet, det är internets absolut största informationskälla för ciklidinformation vill jag påstå!
-
"Beskrivningarna läggs in på ciklid.se med ungefär 2 års fördröjning sedan de publicerats i Ciklidbladet. Just nu finns det ett antal som väntar på att läggas in."
OK, men Ciklidbladet har ju varit igång sedan 1967 (1996).
Söker man efter en viss ciklid går man ju ? in på artbeskrivningen.
En artikel tror man inte visar den snabbfakta man vill..Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av matt.is
En artikel tror man inte visar den snabbfakta man vill..
Frågan om artbeskrivningar på dykt upp i formet ganska ofta på sistone. Kanske borde det göras enklare att hitta denna typ av artiklar i arkivet. Vi får ta upp frågan på nästa styrelsemöte.Kommentar
-
Jag tycker de artbeskrivningar ni har är bra.
...bara det att många arter saknas.
När man funnit det man vill går man kanske vidare till artiklarna.
Jag är nöjd med dina svar.Kommentar
-
För mig personligen är det bilden på fiskarna i fråga som saknas i artiklarna. Som nybörjare är det svårt när utseendet beskrivs som:
"liknar **** fast röda band på fenorna och något ljusare blå" tex.
Men att det finns så mycket information samlat på en och samma plats är ju kalas!
Mvh/Marcus960L MalawiKommentar
Kommentar