Medlemsavgift

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Medlemsavgift

Hej, tänkte bara säga vad jag tycker om medlemsavgiften..
    Läste i senaste "bladet" att det skulle bli en höjning för ickesvenska prenumeranter...kan man inte fördela den kostnade på oss alla istället så att det inte blir att dom tycker det blir för dyrt och känner sig "utanför".. Kanske skulle räcka me en tia i höjning på alla medlemmar? Har ju inte en aning egentligen om hur mycket det skulle bli för att balansera upp det men det är min åsikt iaf.
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    • 3029

måste säga att det är inte ofta man idag ser människor bry sig om andra. bara denna lilla jest visar att det fortfarande finns oegoistiska mäniskor. bra talat niklas

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

citat:kan man inte fördela den kostnade på oss alla istället så att det inte blir att dom tycker det blir för dyrt och känner sig "utanför"..
      Den har under alla år tidigare varit helt fördelad dvs avgiften har alltid varit lika för alla trots att portot alltid varit högre till övriga länder.
      Nu blev dock höjningen så hög att vi t.o.m. förlorar rejält med pengar på varje medlem utanför Sverige och då blev vi tvungan att höja avgiften för dem.
      Man bör dock ha två saker i åtanke
      1/ Svenska medlemmar "subventionerar" fortfarande varje medlem utanför Sverige med ca 80 kr.
      2/ Köpkraften och lönerna är betydligt högre i t.ex. såväl Norge som Danmark - ser man till detta så får medelmmar i dessa länder arbeta en kortare tid för att tjäna ihop till Ciklidbladet än vad vi får göra i Sverige.
      Sett i skenet av detta så tycker jag att höjningen är acceptabel om än tråkig.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

Kommentar

• Mikael W
        NCS Medlem

• August 2002
        • 8621

Tack för Din åsikt Niklas. I och för sig är det "grymt" att portot har stigit så mycket, men vad gör man. Man ser det även på kommersiella tidskrifter, en prenumeration till Finland t.ex. kan kosta nära det dubbla jämfört med en prenumeration inom Sverige.

När det gäller Nordiska Ciklidsällskapet är det ju så, att det är en medlemsavgift vi betalar, i den ingår sedan Ciklidbladet, men även en hel del annat trevligt. Att vi medlemmar utanför Sverige står för (en del av) den extra postkostnaden har jag inget att anmärka emot.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

Arbetssätt...