Hej!
Har väntat ett tag på att min fina demasonihona som befinner sig i yngelakvariet ska släppa sina yngel så att jag kan lägga tillbaka henne i det stora akvariet.
I går såg jag en mycket gullig syn då hon äntligen släppt sina yngel.
De simmar alldeles tätt intill henne.
Så får hon syn på mig och hon samlar så vackert upp sina små, en efter en...
Har aldrig sett någon av mina andra fiskar vart så goda mödrar, då de bara släppt ut ynglena hejs-svejs och ibland tom ätit dem.
Som sagt så vill jag ju ha i henne i akvariet, men så fort jag närmar mig yngelakvariet så samlar hon ju upp sina små.
Vad jag har hört så är det ju bra för ynglena att vara med sin mamma, men hur länge?
Jag vill inte att hon ska äta upp några av de andra ynglena i yngelakvariet nämligen!
Vad tycker någon erfaren att jag ska göra?
(Jag är som sagt van vid att flytta på mamman fort,innan hon slukar dem...)
Har väntat ett tag på att min fina demasonihona som befinner sig i yngelakvariet ska släppa sina yngel så att jag kan lägga tillbaka henne i det stora akvariet.
I går såg jag en mycket gullig syn då hon äntligen släppt sina yngel.
De simmar alldeles tätt intill henne.
Så får hon syn på mig och hon samlar så vackert upp sina små, en efter en...
Har aldrig sett någon av mina andra fiskar vart så goda mödrar, då de bara släppt ut ynglena hejs-svejs och ibland tom ätit dem.
Som sagt så vill jag ju ha i henne i akvariet, men så fort jag närmar mig yngelakvariet så samlar hon ju upp sina små.
Vad jag har hört så är det ju bra för ynglena att vara med sin mamma, men hur länge?
Jag vill inte att hon ska äta upp några av de andra ynglena i yngelakvariet nämligen!
Vad tycker någon erfaren att jag ska göra?
(Jag är som sagt van vid att flytta på mamman fort,innan hon slukar dem...)
Kommentar