SARF - Odlingsvalörer/lista...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

SARF - Odlingsvalörer/lista...

Hur många akvarister har anmält lyckosam lek och uppdragning av yngel från sina fiskar till SARF?

Jag undrar lite hur pass aktuellt det är att göra detta...jag har aldrig anmält ett enda till SARF och vill veta vad det har för betydelse...om någon...annat än för en själv.
  • Jonne
    Användare
    • April 2003
    • 120

När man är medlem i en akvarieförening så går man igenom vad man odlat& fyller i ett papper med typ, vattenvärde, ph/gh värde, vilken miljö fiskarna har mm. Sen tar odlingsansvarige & skickar in papprena till sarf. Sen får man rätt valör & diplom.
    www.discusklubben.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Jo...förfarande-sättet har jag förstått, men jag undrade om det var någon som gjort detta??

T ex så är ju listorna från 1996...och då undrar man hur pass uppdaterat och aktuellt det är...och till vilken nytta.

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Hej

Jag och Kjell har nyligen uppdaterat ciklidlistan. Alla andra ska också vara uppdaterade. Dessa kommer förhoppningsvis upp relativt snart. Nyligen var sista chansen att rapportera in odlingarna för förra tävlingsomgången. Troligen gäller de nya listorna för nästa.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ola: Fortfarande har jag inte fått svar på min utgångsfråga...

Finns det statistik på hur många som rapporterar och hur aktuellt detta är för uppfödare inom akvaristikhobbyn?

Jag kan tänka mig att det inte är särskilt många som gör det då jag inte sett någon "reklam" om detta varken på ciklid.se eller zoopet.com (kanske har jag fel...).

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

SARF står ju för Sveriges Akvarieföreningars Riksförbund och reklamen sker självklart därför på föreningar som är anslutna till SARF.
            Dit skickas det ut listor över hur många som odlar och i vilka valörer (brons, silver, guld etc.). Det tävlas också mellan föreningarna om vilka som får mest poäng etc.
            NCS hade tidigare en tävling som gällde försatgångsodling där man bl.a. kunde erövra diplom etc, denna är dock nerlagd sedan flera år tillbaka.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

Kommentar

• Jonne
              Användare
              • April 2003
              • 120

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Jo...förfarande-sättet har jag förstått, men jag undrade om det var någon som gjort detta??
              Det finns ju ett antal akvarieföreningar i Sverige som rapporterar kontinuerligt. Om du vill ha statistik så kontakta sarf.
              Jag har gjort det i Akvarievännerna i Malmö & är odlingsansvarig där.
              www.discusklubben.se

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ja det finns statistik och det delas ut en massa priser på Akvariets dag http://www.bollmoraakvarieklubb.org/akvarietsdag.htm Det lämnas in tusentals protokoll varje år. Jag har själv hjälpt till att sammanställa dessa en gång.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...