Jag bjöd ut min nästan oanvända Ad Konings-MalawiCD för 495:-- för någon vecka sedan. Jag fick inte ett enda svar. Jag kommer att behålla den själv, men undrar ändå, vad var fel? Är inte skivan intressant? Är priset fel? Eller var det för långt till lönedax?
Malawi- CD
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Alla kanske väntar tills medlemserbjudandet kommer, rykten säger att den skall vara med där.// Magnus Arvidsson -
Cd'n går att beställa direkt från Cichlid press för 59 USD inklusive frakt till Sverige, med dagens dollarkurs (~8,15) blir det 489:-.
Jag kan tänka mig att det är svårt att sälja en begagnad vara för ett högre pris även om den är i bra skick.Kommentar
-
jag känner själv att jag vill inte köpa den beg, det känns lite som den kan vara bränd av den o säljer den pga av det. så jag tar ett säkert kort o köper den ny. ta det inte personligt det är inget mot just dig utan mer en policy som jag har.Kommentar
-
Ska man sälja någon produkt begagnad så får man nog halvera priset, tyvärr. Det är sällan man kan hålla ett pris ca 20-30% under nypris. Det anses tydligen inte som bra pris för begagnat. Jag själv köper endast när priset håller sig nära halva priset...annars känns det inte aktuellt. Om man sedan inte bor på samma ort så får man också kalkylera in fraktkostnaden och då blir prylen kanske t o m dyrare än om man skulle köpa den ny...Kommentar
Kommentar