FISKAR???????

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2003
    • 23

FISKAR???????

HEJ PÅ ER ALLA:

OM EN VECKA SKALL JAG "SJÖSÄTTA" MIN FRIGOLIT BAKGRUND OCH DÄR SKA DEN LIGGA EN MÅNAD TYP. FÖR ATT SEDAN LÄGGA I FISKAR OCH NU KOMMER FRÅGAN:
    EFTERSOM DEN BIO TOP SOM JAG VILL SKAPPA SKALL LIKNA EN SYDAMERIKANSK SÅDAN, SÅ JAG UNDRAR VILKA TYP AV FISKAR MÅSTE JAG ELLER TÄNKA EFTER NÄR DET BLIR DAGS ATT DOPPA I DOM I AKVARIUMET.

MVH SILVER
    EDUARDO RUBIO C.
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Du får nog precicera dig lite mer. "Amazonasbiotopen" existerar inte. Det finns en stor mängd olika biotoper och habitat. Jag kan rekomendera http://www.amazonian-fish.co.uk/ som inspiration.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• fredrikr
      Användare
      • October 2002
      • 985

OM DU SKRIVER MED EN BRA BLANDNING AV SMÅ OCH STORA BOKSTÄVER SÅ VERKAR DET INTE SOM ATT DU SKRIKER HELA TIDEN. Det blir liksom lite trevligare.

Har du några bilder av bakgrunden förresten? Alltid kul att se hur andra har gjort.
      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Det finns en uppsjö av sydamerikanska fiskar så det är oerhört svårt att tipsa dig om några här utan att ha speciella riktmärken...

Det bästa tips jag kan ge dig just nu...med den info du gett...är att du tar dig tid och verkligen kollar upp olika inspirationskällor...typ den du fick av Ola Svensson. Kolla även igenom forumet, där många redan skrivit några spaltmeter med frågor om vilka fiskar som har bra egenskaper.

Om du vet en specifik art du absolut bara måste ha så är det enklare att utgå från den artens beteende och egenskaper för att sedan bygga upp sällskapet i akvariet.

Till sist...fredrikr har helt rätt...det blir jobbigt att läsa när du använder versaler (stora bokstäver) i din text.

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • July 2003
          • 23

hej på er:
          förlåt för det inträffande i fortsötningen ska jag försöka att inte "skricka"i mina meddelande.
          ni måste ursökta mig eftersom jag är inte så kunnig när det handlar om att skriva, knapast kan jag starta "dumburken"och det förekommer säkert ett eller flera ortografiska felaktigheter också ni vet man är ju invandrare men jag tackar ändå för hjälpen och ska ha i omtanke det där om att skaffa mig mer information om saken.
          bilderna kommer det att ta lite tid att publiceras, dom är under produktion. det enda som jag kan säga nu är att det är ett "roligt röra" det här med frigolit.

tack en gång till och förlåt mig.
          mvh silver.
          EDUARDO RUBIO C.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Du behöver verkligen inte be om ursäkt...det är bara att fråga om du undrar över något.

Om du vill veta något så är detta forum underbart att ha som inspiration och kunskapskälla.

Bara skriv det du känner för, men förstå också att vi svenskar inte heller är perfekta...

Kolla igenom de artiklar som finns på denna sida...kolla igenom alla olika länkar på bra internetsidor...kolla personers profil efter deras hemsidor med mera för att hitta tips, inspiration och kunskap.

Kommentar

Arbetssätt...